MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

Els alumnes de cicle superior de la ZER hem participat de l’activitat que organitza el Parlament de Catalunya Soc diputat/da.
Els quatre pobles ens vam constituir en grups parlamentaris: groc, blau, verd i vermell i vam escollir les nostres portaveus: la Fàtima, la Bruna, l’Olívia, el Max i l’Alèxia.
Abans de la trobada, hem treballat alguns temes relacionats amb el Parlament. El dilluns ja es va votar el nou President del Parlament, en Pere Aragonés i ahir vam saber qui seria el Conseller d’Educació, en Josep González-Cambray.
També hem hagut de llegir el projecte de llei de les mesures contra el canvi climàtic i els seus efectes per fer-ne esmenes de modificació, d’addició o de supressió dels articles.
Avui ens hem trobat de manera virtual, el debat parlamentari l’han portat a terme els nostres portaveus, els 39 diputats/des hem votat els diferents articles i hem decidit quines esmenes introduiríem a la llei.
Ha quedat un projecte de llei que, amb les mesures que es preveuen, de ben segur que aconseguirà reduir els efectes del canvi climàtic.
Us deixem algunes fotografies de la sessió parlamentària d’avui.
Tots els alumnes de l’escola de Ciutadilla el passat mes de març vam plantar diferents hortalisses i fruites al nostre hort. Per fer-ho ens va venir a ajudar el Manolo, el padrí de l’Ernest i la Ivet. Vam plantar carabassons, maduixeres, cols, cebes i enciams. Durant aquest mes de maig ja hem pogut collir alguna maduixa i d’aquí poc ja podrem collir els enciams i algun carabassó. Cada dia s’encarrega de regar un curs diferent i així anem observant l’evolució de cada planta. Ha sigut una experiència molt enriquidora el fet de poder cuidar el nostre propi hort.
Us deixem un recull de fotos del nostre hort!
https://drive.google.com/drive/folders/10A9NKNada_rOtvFf_RMuwxbyw-K_Js9H?usp=sharing
El passat divendres 21 de maig, dins del programa “autors a les aules”, l’escriptora Núria Albertí va visitar les nenes i nens de cicle inicial de Verdú i Vilagrassa. Ens va parlar sobre el llibre que hem llegit aquest curs titulat “Aventures sense sortir de casa” en el qual relata fets vivencials de la infància de l’autora a través de la poesia.
Va ser una bona oportunitat per descobrir més curiositats i respondre les preguntes sobre el que havíem treballat a l’aula i compartir una estona junts. També ens va donar uns consells per poder arribar a escriure poesia a partir d’idees senzilles i quotidianes. Gràcies per la teva visita Núria, torna quan vulguis!
Ahir l’alumnat de CM i CS de l’escola Jardí de Verdú i de l’escola de Guimerà van gaudir d’una experiència increïble al parc d’aventura “JumpLand” –aventura ecològica- a Cambrils. Un parc impressionant on van poder gaudir de circuits amb ponts, tirolines, rocòdroms, salts al buit, reptes en altura, entre moltes altres aventures.
S’ho van passar tan i tan bé que de camí cap a casa preguntaven quan hi tornaríem. De fet és indubtable que s’ho van passar d’allò més bé!
Si ho voleu comprovar podeu visualitzar les fotografies:
Hola famílies:
Com ja sabeu som la classe dels gegants i les gegantes (tot infantil) i us volem ensenyar el que hem anat treballant fins ara d’aquest projecte.
Podeu veure com vam escollir el nom, la sorpresa que vam trobar a la finestra, un gegant i una geganta que volien que els pintéssim i els poséssim ben guapos, a més pobrets havien perdut els braços i nosaltres els els vam fer.
També hem fet el nostre capgròs (aquestes fotos ja les heu pogut veure en una notícia ja publicada).
Hem explicat contes que hem anat portant, hem decorat l’entrada amb tots els gegants, el capgròs….
Esperem que us agradin el nostre gegant i la nostra geganta i totes les activitats que hem treballat. Quan en tinguem més ja us les anirem explicant.
Una abraçada gegant!!
El 19 d’abril vam anar als “Estrinclells” i tal com vam comentar en una altra entrada d’aquesta pàgina web, vam visitar-ho i tot seguit vam fer uns tallers. Concretament en vam fer 3: el de construcció de tovots, el de teixim vestits i el d’estampació.
Atès que ens van agradar moltíssim, avui a ràdio hem dedicat la sessió per explicar tot el procediment de cada un d’aquests tallers; per tal d’aconseguir tovots, vestits o l’estampació del nostre nom.
Ens hem dividit en 3 grups i cadascun n’ha explicat un:
– GRUP 1: L’Èlia, la Berta, l’Estel, la Queralt i el Guillem ens expliquen el de construcció de tovots.

– GRUP 2: L’Aina Arroyos, l’Aina Vidal, la Mariona, la Mia i l’Alba ens expliquen el d’estampació de lletres Ibers.
– GRUP 3: La Naia, l’Aura, la Clara, la Míriam, la Xènia i el Dídac ens expliquen el de teixir.

Esperem i desitgem que us agradin les nostres explicacions i que a través d’aquestes aprengueu els passos per aconseguir fer els vostres materials Ibers.