MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

A l’àrea de medi natural estem estudiant els bacteris i hem provat de fer iogurt.
Ingredients i estris:
Com es fa:
Hem posat una cullerada de iogurt en cada pot, li hem posat llet, l’hem tapat i l’hem ficat a la iogurtera. A una temperatura d’uns 45ºC, els bacteris que hi ha al iogurt fan una fermentació que transforma els sucres de la llet en àcid làctic. Així la llet es va espessint i en unes hores es converteix en iogurt. Nosaltres l’hem deixat reposar tota la nit.
Després l’hem posat a la nevera i a menjar-se’l!
Beneficis per tothom: Un iogurt comprat pot haver recorregut milers de kilòmetres abans d’arribar a la botiga. Cada vegada que en mengem un, estem utilitzant un pot de plàstic, una tapa d’alumini i part d’un embolcall de cartró. Fer iogurt és molt senzill. Ens permet menjar-lo fresc i sense additius i estalviar molta energia, recursos materials i diners.
Podeu veure les fotografies clicant la de sota.
Els dies 4 i 5 d’abril els/les alumnes de EI i CI de la ZER vam anar de colònies a Vilanova de Meià a Cal Petit. Era un dels moments més esperats de tot el curs: nervis, emoció, il·lusió i sobretot moltes ganes de passar-ho bé! Van ser dos dies plens d’activitats, vivències i experiències compartides de les que ens enduem grandíssims records! Aquí teniu una petita mostra d’aquestes estones tant significatives per tots i tot!
El passat 29 de març tots els/les alumnes de la ZER ens vam reunir a Vilagrassa per participar en la trobada de jocs de pati. Com cada any el motiu d’aquesta trobada és compartir un dia ple d’activitats i jocs a l’aire lliure vinculats al centre d’interès, aquest any els experiments científics ens han acompanyat en els diferents jocs i activitats realitzats. Aquí us deixem un recull d’imatges perquè pugueu veure que bé ens ho hem passat!
I els últims pares i mares que ens han visitat a l’aula d’infantil han sigut: el Xavier, instal·lador d’energies renovables; el Jilali, paleta i la Tamara, enginyera agrònoma de qualitat.
Moltes gràcies famílies per la vostra col·laboració!!!!
Aquí us deixem les fotos i el que hem gravat a la ràdio sobre el que hem après d’aquests oficis.
ENS VISITA EL XAVIER, INSTAL·LADOR D’ENERGIES RENOVABLES
Clica damunt la foto, per descarregar-te les fotos!
ENS VISITA EL JILALI, PALETA
Clica damunt la foto, per descarregar-te les fotos!
ENS VISITA LA TAMARA, ENGINYERA AGRÒNOMA DE QUALITAT
Clica damunt la foto, per descarregar-te les fotos!
El passat dijous 4 d’abril els alumnes de cicle mitjà vam anar a visitar Formatges Nadal. Vam veure la granja amb les cabres i després les instal·lacions on elaboren el formatge.
Després vam anar al Museu Trepat on vam fer un taller de l’embarrat i una visita guiada al Museu.
Per acabar vam anar a dinar al Parc de Sant Eloi i després de jugar una estona vam tornar cap a les escoles.
Va ser un dia genial!
Cliqueu damunt de la imatge per veure més fotografies.
L’alumnat de l’escola Ramon Perelló de Vilagrassa ha participat avui mateix a Balaguer https://youtu.be/vK6tJym1kWAa la XVII Trobada de corals d’educació primària, amb l’objectiu de potenciar i difondre l’educació musical que estan duent a terme molts mestres a les nostres escoles.
Aquí us deixem el vídeo de com ho han fet!
Enhorabona!! 😉