MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

Els grans de Ciutadilla, hem fet un volcà. Hem tingut molta feina!
Hem visualitzat diferents volcans en erupció, i hem construït els nostres amb paper de diari i cola d’empaperar, els hem pintat com hem volgut i amb diferents materials els hem fet entrar en erupció!
Voleu… Llegeix més»
El dia 28 de novembre i el dia 5 de desembre els alumnes de CM de l’escola Ramon Perelló de Vilagrassa hem fet de científics. La Roser. La mare de l’Andrei i en Yuri, ens va plantejar aquesta qüestió: “Perquè les plantes són verdes?”
Vam fer un experiment, vam triturar fulles d’espinacs i ho vam mesclar amb alcohol i el líquid resultant era la clorofil·la que és el pigment que dona el color verd a les plantes. També vam observar en el microscopi les cèl·lules d’una planta aquàtica.
Ens va agradar molt i ens ho vam passar d’allò més bé. Moltes gràcies Roser!!
El proper 26 de desembre, dins el marc de la 37a Cursa de l’Indiot, tindran lloc les curses infantils.
Animem a tots a participar-hi i a realitzar la inscripció a través de la web iter5.cat . La inscripció és gratuita i no es requereix d’assegurança per participar-hi.
El passat dissabte 7 de desembre el poble de Guimerà va organitzar un acte al casal en el qual vam recaptar 2.178 euros per a La Marató de TV3, enguany dedicada a les malalties minoritàries.
Durant l’acte es va visualitzar un vídeo on vam conèixer tres casos de persones que tenen una malaltia minoritària i es van realitzar diferents actuacions. L’acte va acabar amb un apetitós concurs culinari de truites, cocs i postres.
En el següent vídeo podreu veure fragments de l’actuació que vam realitzar els alumnes de l’Escola de Guimerà. Esperem que us agradi!
Durant aquest primer trimestre, els infants d’Infantil i Cicle Inicial de l’Escola de Ciutadilla hem estat treballant un projecte que també dóna nom a la nostra classe: els conills!
Junts hem après moltes coses, investigant i portant material de casa, així com llegint els contes i buscant per internet. Ara sabem molt més d’aquests petits animals, com per exemple que són mamífers, que fan i viuen en caus, que tenen unes potes del darrera molt fortes i que poden saltar fins a 4 metres!
A més, les alumnes més grans de Cicle Inicial han treballat tot el tema dels animals a través d’aquest fil conductor, i ha estat molt més motivador i significatiu. També ho hem relacionat amb el tema anterior, amb els paisatges, i així connectant tot el que hem anat descobrint hem construït el coneixement d’una manera més lògica i engrescadora.
Acabant el trimestre ja estem tancant aquest projecte amb el que hem gaudit molt, i estem molt contents d’haver descobert tantes coses sobre els protagonistes del nom de la classe.
Us deixem un petit resum del que hem anat treballant aquests dies!