VISITA A LA GRANJA DE VALLFOGONA DE BALAGUER

El passat divendres 8 de juny les escoles de Ciutadilla i Guimerà vam anar a una granja de Vallfogona de Balaguer. La sortida va ser proposada pel Pla de consum de Fruita i llet a les escoles.

Vam gaudir d’uns tallers de cuina saludable amb fruita i derivats làctics: donuts de poma, broquetes de mozzarella amb pastanaga i cirerots, iogurt amb compota de poma, nata amb puré de maduixa… estava boníssim!!!

Tot seguit vam entrar dins d’una cúpula on ens van passar un vídeo informatiu molt interessant sobre la producció i consum de fruita, amb consells per mantenir la fruita fresca en bon estat, la importància de consumir 5 racions de fruita i verdura al dia, i el consum de làctics en infants per un adequat nivell de calci per al seu desenvolupament.

Finalment vam visitar les instal·lacions de la vaqueria: els vedells petits, les vaques lleteres, l’emmagatzematge de llet i el menjà dels animals. Vam aprendre que els vedells neixen sense dents a dalt per poder mamar i que cada dia en neixen tres o quatre, que les munyeixen tres cops al dia i que menjaven taronja deshidratada barrejada amb pinso entre altres coses.

Ens ho vam passar molt bé i ens van obsequiar amb un barret de palla i una capseta amb fruita i d’altres coses.

Visca els làctics i la fruita!!!