TALLER DE CERÀMICA AMB L’ENRIC EI+CI VERDÚ 2024

El passat divendres 15 de març l’alumnat d’educació infantil i cicle inicial de l’escola Jardí vam anar a fer fang al taller del ceramista Enric Orobitg.

Primer ens van explicar el procés de com es fa el fang, d’on s’extreu, com es refina perquè sigui ben suau i sense impureses i com n’és d’important la seva cocció després d’haver-lo modelat. També ens van explicar un dels secrets més ben guardats i característics de la ceràmica del nostre poble, com es fa la ceràmica negra! Amb les coses ben clares, ens vam arromangar disposats i disposades a embrutar-nos les mans. Primerament, l’Enric ens va fer una demostració d’artesania treballant una peça de fang al torn que ens va deixar bocabadades, semblava que fes màgia! Finalment, cadascú de nosaltres vam poder elaborar la nostra pròpia peça de fang. Vam fer una figura on l’element central era una flor que posteriorment cadascú va decorar de diferents maneres.

Ens va agradar molt!