Stories of the Sea!

En general acostumem a treballar les instal·lacions amb els alumnes més petits, però també són un recurs molt interessant pels nostres alumnes més grans si tenim unes bones condicions per dur-les a terme. Aquestes permeten el joc, l’experimentació, l’art, la creació, el llenguatge, el desenvolupament de narratives, l’expressió emocional… Avui una atmosfera màgica, càlida i de calma esperava als nens i nenes de 6è per tal de poder practicar tots aquests aspectes en anglès. Paraules i petits objectes restaven a l’espera de prendre vida a les seves mans.

Quan hem entrat hem observat què veiem: the sea, whales, stones, fish, a story, once upon a time, verbs in past simple… Una vegada ens hem familiaritzat amb el material, hem procedit a seguir dues consignes: “Speak in English all the time” i You can play and use all the materials, but you have to write a story in past simple. Ens hem tret les sabates i hem entrat al nostre món! El silenci ha envaït la classe, només sentíem el sorollet dels ocells i de la natura que hem posat de fons i algunes veuetes molt fluixetes que preguntaven: “-Teacher, how do you say… in English?.

Cadascú ha anat buscant com se sentia més còmode, alguns han escrit individualment i altres en petits grups. Els suports on han plasmat les històries també han sigut diferents. Gairebé sempre escrivim sobre fulls de paper, però avui també hi havia altres possibilitats i les han aprofitat. Alguns textos han pres vida sobre els rotlles de paper o sobre el mural tan bonic que ens han prestat els alumnes d’infantil i que també hem incorporat a la instal·lació. És fantàstic poder compartir aquests recursos meravellosos que s’inicien en una classe i que poden seguir en una altra amb una finalitat totalment diferent.

Després d’una llarga estona, hem compartit amb els nostres companys les creacions. Ha sigut un moment molt bonic on hem llegit els petits contes que cadascú ha escrit. Finalment, quan hem acabat, hem obert els llums i la màgia s’ha esvaït, però de ben segur que guardarem als nostres cors alguna estoneta de la tarda d’avui! El pròxim dia recuperarem les històries i treballarem una mica més a partir d’aquestes! Fins aviat!

Podeu veure més imatges a l’àlbum!