Sortida a la biblioteca i al pou de gel

Aquest dijous els alumnes de cicle mitjà de Ciutadilla i Vilagrassa i els de cicle superior de Vilagrassa van anar al pou de gel i la biblioteca de Tàrrega.

Els alumnes de Vilagrassa hi van anar amb bicicleta, es van abrigar bé i en un tres i no res van arribar a Tàrrega.

A la biblioteca, la Mònica, ens va explicar com funcionava l’aula infantil i el sistema de préstec, molts dels alumnes van portar la sol·licitud per fer-se el carnet i poder-ne ser usuaris.

Al pou de gel, l’Oriol del museu, ens va explicar que datava del segle XVII, es va construir a l’entorn de 1611. S’ha mantingut intacta l’obertura superior per on s’abocava el gel, també es conserva força bé l’entrada i l’espai interior. Va ser molt emocionant passar per l’altra entrada del pou, amb les llanternes vam poder gaudir passant per un túnel que donava al C/ Buenos Aires. Durant la guerra civil, el pou s’habilità com a refugi antiaeri.

Us deixem algunes fotos de la sortida, cliqueu la fotografia per veure’n més.