Setmana de la dona a Vilagrassa

La setmana passada en commemoració a totes les dones que van lluitar pels nostres drets i per aquelles que vindran, a l’escola Ramon Perelló vam dur a terme diferents activitats, des dels més menuts fins als més grans.

El dia 8 de març l’alumnat de cicle superior i cicle mitjà vam tenir el plaer d’escoltar els consells que ens va brindar la mossa d’esquadra Encarna amb 2 tallers molt dinàmics i que ens van aportar una informació molt interessant. L’alumnat de cicle superior vam parlar sobre el ciberassetjament i l’alumnat de cicle mitjà sobre la història dels mossos d’esquadra.

A la tarda l’alumnat de cicle superior va passar pels diferents grups de l’escola per explicar la biografia de diferents dones de la història que surten al llibre de Contes de bona nit per a nenes rebels. Després vam fer el visionat del curtmetratge “Las que faltaban” sobre les dones i la música.

El dijous a la tarda vam fer 2 tallers molt interessants i divertits. Mentre un grup jugaven amb un joc de rol basat amb les bruixes de Sasserres i la seva història. L’altre grup feia un taller de remeieres i les plantes per elaborar un antídot per curar i tenir una societat equitativa. Per poder elaborar aquestes pòssimes vam tenir la visita d’una remeiera actual l’Estel Oriola, la qual regenta una herboristeria.

També vam escoltar diferents contes i vam fer comprensions orals d’algunes de les superheroïnes de l’esport.

L’alumnat de cicle inicial i d’educació infantil vam fer unes activitats parlant de les tasques de la casa i els rols. En van sortir aspectes molt interessants. A més dels toca-toca setmanals adequats a la temàtica de la dona.