Les famílies a l’escola: els primers auxilis

Ahir els alumnes de cicle superior de l’escola Ramon Perelló vam aprendre els passos que hem de fer quan hi ha algú que s’ennuega o que pateix un desmai.

L’Eva, que és infermera, ens va deixar molt clar que si trobem algú que perd el coneixement primer hem de mirar si ens respon en preguntar-li i hem de comprovar si respira.

Si ho fa, cal posar-lo en posició de seguretat, de costat i anar comprovant que reacciona.

Si no respira cal fer la RCP, la respiració càrdiopulmonar posant les dues mans entrellaçades al mig del pit i prement al ritme de “La Macarena” trenta vegades, fer-li dues respiracions boca a boca i trenta pressions més.

També ens va ensenyar a fer la maniobra de Heimlich per quan algú s’ennuega, cal posar el puny cobert amb l’altra mà a la part del mig de sota de les costelles i fer una pressió forta perquè surti l’element que obstrueix la via.

Ens ha agradat molt poder practicar amb els ninos de l’hospital i amb nosaltres mateixos.

Moltes gràcies Eva!

Si cliqueu a la fotografia podreu veure totes les imatges.