L’ALUMNAT DE CM i CS VISITA EL JACIMENT DELS ESTINCLELLS

Avui, divendres 15, l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior de l’escola Jardí de Verdú hem visitat EL JACIMENT DELS ESTINCLELLS.

Quan hem arribat, ens han explicat que en aquest jaciment era un petit assentament fortificat ilerget construït al segle III aC i que va estar en ús fins al voltant del 200 aC. Ens han explicat que gràcies a les excavacions arqueològiques que han anat fent han descobert una vintena de cases adossades a la muralla, un carrer únic i una gran bassa per emmagatzemar aigua ubicada a la zona central del nucli. També, hem pogut veure una rèplica d’aquestes cases, tal com serien en aquella època.

Per acabar, hem fet dos tallers. En el primer, hem pogut escriure el nostre nom amb la seva escriptura i el segon, hem elaborat maons de la mateixa manera que ho feien elles i ells.

Aquesta sortida ha estat genial perquè, hem viatjat en el temps per entendre millor com vivien en aquella època.

En aquest enllaç podreu veure algunes FOTOGRAFIES que hem fet.

.