Els volcans

El passat 19 de setembre de 2021 a les Illes Canàries, concretament a l’Illa de Palma, va entrar en erupció el volcà Cumbre Vieja.

A la nostra classe va ser un tema que no es parava de parlar, els/les alumnes cada dia explicaven què estava passant, i així va ser com va sorgir començar el projecte dels volcans des d’un interès actual.

Primer de tot ens van fer unes exposicions del més complertes. Ens vam posar al dia de com són els volcans, com erupcionen, què passa amb la lava, i la que arriba al mar…

Cada dia una estoneta abans de marxar a casa vèiem en directe, per les càmeres que retransmetien el volcà, com anava evolucionant. Vam poder veure fins i tot l’arribada de la lava al mar i com després s’havia creat un nou delta.

Estàvem tan entusiasmats que vam voler recrear un minimon de l’Illa de Palma. Us deixem les fotos perquè ho pugueu veure.

Els va agradar tant que van demanar fer-ne un de petit en una tapa de capsa de sabates per poder fer-lo erupcionar a casa i explicar a la família com funciona.

Us deixem les fotos i vídeo de l’explicació que tan bé es van preparar, estudiant a casa!! Moltes gràcies per la col·laboració de les famílies i sobretot als alumnes de CI per fer aquest procés d’aprenentatge tan especial i engrescador!!

Enllaç al video de youtube: