Dia de la dona a l’escola de Guimerà

Aquest any la celebració del dia de la dona ha durat tota la setmana. Onze dones de Guimerà, o que hi tenen relació, ens han visitat. Hem conegut a la Magda que va ser alcaldessa del poble, a la Sabah que és mare d’una alumna i mestra d’àrab, la Sara que es senadora i poeta, l’Aya i la Núria que són exalumnes de l’escola i la Pilar que ha viscut sempre a Guimerà i ha fet de pagesa. En aquestes xerrades les dones ens han explicat qui són, d’on venen i com els agradaria que fos el seu futur.  Ens va interessar especialment la història de la Montse que va venir al poble per començar una vida des de zero i la Matilde que va venir des d’un altre continent i també la Gàlia que va arribar del Marroc fa més de vint anys. També hem pogut conèixer la metgessa Ariadna i la infermera Iolanada. Les nenes i nens han conegut la història de vida de les seves veïnes, dones amb qui es troben cada dia. Després d’aquesta experiència, l’alumnat de cicle superior va presentar el Cicle de xerrades al Casal de Guimerà, dins dels actes per celebrar El dia internacional de les dones.

Us deixem un recull d’imatges.