Colònies d’educació infantil i cicle inicial a l’Espluga de Francolí!

Els dies 17 i 18 d’abril els alumnes d’infantil i d’inicial de tota la ZER van gaudir d’unes emocionants colònies a l’Espluga de Francolí, concretament a la casa de colònies “La Capella”. Durant aquesta experiència, els nens i nenes han pogut participar en diverses activitats lúdiques i educatives en un entorn natural i enriquidor.

Les colònies han estat una oportunitat molt bonica perquè els infants aprenguessin i es relacionessin amb els seus companys més enllà del dia a dia de l’escola! I així ha sigut també per a tot l’equip de mestres! Hem compartit emocions molt intenses i vives.

Al llarg d’aquests dos dies hem pogut realitzar activitats al voltant del món de la prehistòria. Vam començar el nostre viatge visitant les famoses “Coves de l’Espluga”. Ens vam endinsar amb emoció a la cova de la Font Major, una de les set coves més llargues del món formades en conglomerat, i una de les poques que s’estén en gran part, pel subsol del nucli urbà. Tot i la foscor, el nostre guia ens va anar transportant pels diferents camins de l’evolució humana! A més a més, un conjunt de vídeos i pantalles van acompanyar-nos en aquest viatge posant-nos en context amb algunes de les situacions d’aquells homes i dones que vivien a les coves.

Després d’aquesta visita tan enriquidora, vam arribar a la casa de colònies! Estàvem molt excitats i excitades i un dels moments que més ens va agradar va ser entrar a les nostres habitacions i escollir els nostres llits amb els nostres companys/es! Ens hauríem quedat allà tot el dia! Però ens esperaven moltes altres experiències! Al llarg dels dos dies vam poder practicar diferents jocs, activitats i tallers relacionats amb el món de la prehistòria! Alguns d’aquests van ser: pinta la teva cova, l’esquelet del dinosaure, paleontologia, construïm el poblat i la foguera del mamut! Una de les activitats que més ens va agradar va ser buscar ossos de dinosaure en un camp de futbol ple de sorra fina! Quina passada! Vam fer d’autèntics arqueòlegs! I… a la nit, no podia faltar l’activitat estrella: un conte sota la llum de la lluna acompanyada de les nostres llanternes!

Van ser dos dies molt intensos i vam tornar ben contents i ben cansats cap a casa! Donem les gràcies a la casa de colònies de “La Capella” per tota l’atenció i suport que vam rebre al llarg d’aquesta aventura, ha sigut un plaer estar amb vosaltres i rebre la vostra estima i escalf! És ben cert que les colònies sempre són especials, perduren en el record i uneixen per sempre. I així guardarem als nostres cors aquestes aventures viscudes, com unes colònies úniques, amb finals feliços i plens d’amor.