CdA La Garrotxa CM 3r dia

I avui ens hem aixecat amb mooooolta son!

Després d’esmorzar hem anat caminant a veure el Parc de la Moixina, que són uns aiguamolls als afores d’Olot.

Allí hem comprovat que a més d’alzines hi ha altres arbres i n’hem pogut classificar les fulles.

Hem anat a la font de La Moixina a fer un experiment per comprovar que les roques volcàniques fan l’efecte d’una esponja i quan plou deixen anar l’aigua a poc a poc. Aquí hem conegut a l’Esquitx, una gota d’aigua amiga de la Greda.

Volíem tastar l’aigua de la font i no hem pogut, perquè els productes que tiren als camps de conreu i a les granges de Les Preses i de La Vall d’en Bas contaminen l’aigua i ens podria agafar un mal de panxa.

La Moixina ha estat font d’inspiració per molts artistes i els nostres alumnes han pogut fer les seves produccions amb elements de la natura que ens han sorprès a totes i tots.

Aprofitant la riquesa d’aus del parc, hem dut a terme una activitat sensorial, on a través de l’escolta hem pogut reconèixer la mallerenga carbonera i el pit-roig, entre d’altres, i ens han explicat que la puput, pudia, feia pudor per espantar els depredadors i que el gaig amaga les glans i després no les troba i és per això que hi ha molts roures a la zona. Tot jugant, també hem relacionat les aus, amb el menjar i el bec que tenen.

Tot seguit hem anat a cercar animals invertebrats que hem observat atentament i que hem pensat que n’hi havia molts. Hem trobat: formigues, aranyes, papallones, erugues, mosquits i cucs,.. que hem tornat a deixar-los al seu hàbitat.

Quan hem arribat a l’alberg hem dinat, hem agafat les maletes i quina bona dormida que farem a l’autocar! Estem molt contents i contentes per totes les experiències viscudes però… tenim moltes ganes de veure-us!

Cliqueu a la fotografia per veure’n més