CASTANYADA 2023 A L’ESCOLA JARDÍ

Aquest dimarts 31 d’octubre vam acomiadar el mes de la manera més dolça i divertida possible celebrant la castanyada a l’escola! Des de picotins fins a l’alumnat de sisè, vàrem aprofitar l’ocasió per gaudir d’una festa amb l’ambient típic de la tardor i compartir amb els companys, les companyes, famílies i professorat aquesta celebració que ajuda a preservar i transmetre les tradicions culturals i folklòriques a les noves generacions.

Al matí ens vam convertir en cuineres i cuiners. Amb les mans ben netes van fer uns panellets per llepar-se’n els dits, de fet, gairebé no va caldre rentar les mans en acabar… Després del pati els nens i nenes de cicle superior ens van preparar una gimcana amb activitats i jocs de tardor i castanyada. Ens ho vam passar d’allò més bé fent punteria llençant castanyes a la boca del Marrameu, enganxant les paperines a la castanyera o resolent enigmes i trencaclosques.

Per la tarada tothom es va reunir al pati, hi havia un munt de gent! Castanyeres, boletaires, algun Marrameu i les famílies. Primerament, la Georgina va fer l’entrega dels premis del concurs de Bacus i després va arribar la castanyera que ens va explicar un conte. Vam poder gaudir de l’espectacular exposició de treballs manuals de tardor fets des de casa i vam acabar el dia amb cançons, danses i menjant els panellets i les castanyes que tant ens agraden.

Valoració final de la festa… 3 panellets Michelin!