Anem al camp d’aprenentage de La Noguera – Arqueologia i prehistòria CM

El 19 d’abril de 2023, l’alumnat de CM de tota la ZER Guicivervi va participar en un camp d’aprenentatge sobre arqueologia i prehistòria per comprendre les societats antigues a través de la interpretació de fonts materials.

Així mateix, van realitzar activitats competencials per descobrir aquesta època històrica. Durant la jornada, van treballar en les següents activitats:

• Excavant el passat: Activitat per a alumnes per aprendre els procediments d’excavació arqueològica a partir d’un jaciment simulat.
  • Música a la prehistòria: Activitat per a alumnes per interactuar amb instruments musicals prehistòrics i fabricar-ne un, el brunzidor.
  • Pintura a la prehistòria: Activitat per a alumnes per aprofundir en la pintura rupestre i les seves funcions. La proposta inclou la realització de pintures rupestres amb pigments minerals prehistòrics.
  • Laboratori de paleoantropologia: Activitat per a alumnes per aprendre sobre els humans prehistòrics a partir de l’estudi de restes òssies d’un jaciment arqueològic.

La jornada d’aprenentatge sobre arqueologia i prehistòria va ser un èxit rotund. L’alumnat va gaudir d’una experiència inoblidable i van aprendre molt sobre els trets característics de la prehistòria. Va ser una oportunitat única per aprofundir en aquesta època històrica de forma pràctica i interactiva.

La motivació de l’alumnat va ser impressionant, amb ganes de participar activament en totes les activitats i experimentar la vida dels humans prehistòrics. Va ser emocionant veure l’entusiasme i la passió que van mostrar per la història i la seva curiositat per conèixer més.

prem a la fotografia per visualitzar-ne més