TALLER D’OCELLS – Cicle mitjà

Article escrit per l’alumne Maür de 4t:

El dijous passat dia 14 de març vam fer una sortida per veure i escoltar els ocells. Hi vam anar tot cicle mitjà i vam fer dos grups. Un grup anava amb el monitor Romero, jo era un d’ells, i un altre amb en David Gimeno.

Vam fer un volt molt petit pel poble i vam veure nius d’oreneta i un pardal que feia d’ocupa. Ens van ensenyar a utilitzar els prismàtics per veure-ho de més a prop i observar els ocells molt millor. Després vam anar pujant pel camí de darrere l’escola i vam veure més de tres ocells verdums. Feia bon temps i l’objectiu que teníem era el d’observar ocells. Però el meu objectiu particular era el de veure una merla. No sé per què, anant cap a Palol vam veure tres cornelles que feien fora un aligot. Mentrestant miràvem les garses i cornelles. Jo vaig veure  uns ocells volant molt amunt i el monitor em va dir que eren àligues marcenques. Vam anar tirant i de cop en Romero va fer silenci perquè hi havia unes mallerengues molt petites. Però de cop i volta un gos que estava allà darrere on hi havia una casa va començar a bordar  i ens vam espantar.

Ens vam asseure i vam escriure tots els noms dels ocells en una llibreta. Al cap d’una estona vam esmorzar i li vaig ensenyar la llibreta a un meu company. Mentre caminàvem vaig veure una cosa que es movia pels arbustos i li vaig preguntar a en Romero. Em va dir que era una merla.

Vam arribar fins a Palol, una bassa on hi havia unes barques que havien fet uns nens i nenes de Tortellà. Seguidament ens van dir que faríem un joc d’anar sols fins a un lloc per escoltar els ocells amb molt de silenci i tranquil·litat. Vam arribar fins a unes ruïnes on hi havia unes vistes fantàstiques de Palol i de Tortellà.

Quan tornàvem cap a l’escola, el que em agradar més va ser quan sentia un soroll d’un ocell, li preguntava amb en Romero i em recordava el meu avi.

Per descarregar les fotos premeu aquí.