SORTIDA AL PARC SANTALÓ: OBSERVACIÓ DE LA FLORA I LA FAUNA I CLASSIFICACIÓ D’INVERTEBRATS – Cicle inicial

El dijous 29 de novembre els alumnes de cicle inicial, acompanyats per en David Gimeno, de l’Agrupació Naturalista, i la mestra vàrem anar a observar la flora i la fauna del parc Santaló.
A l’aula vàrem fer una sessió prèvia per tal de posar en comú els coneixements dels nens i nenes sobre els arbres i els animals que podíem trobar al parc. En David ens va deixar una petita llibreta d’exploradors per prendre nota de tot el que descobriríem.
Tot seguit vam anar fins al parc i allà vam observar i identificar els arbres que hi havia, posant especial atenció a la forma de les fulles, a l’escorça, a les branques i als fruits d’alguns arbres. Vam veure arbres com l’auró blanc, l’alzina, la figuera, el noguer, l’olivera, el saüc…
També vam asseure’ns a escoltar la natura. En David ens va ensenyar a imitar i identificar alguns ocells pel seu cant.
Més tard ens vam organitzar en petits grups per buscar i capturar amb molta cura alguns invertebrats. Els vam observar atentament amb els pots lupa i els vam tornar al seu hàbitat.
L’endemà en David ens va venir a veure a la classe per recordar tot el que havíem après.