PROJECTE DEL MAR- Cicle Inicial

Al llarg del segon trimestre els nens i nenes de la classe dels taurons van treballar el projecte del mar. En primer lloc, van posar en comú els coneixements previs que tenien sobre el tema i tot seguit van parlar sobre què els agradaria saber.
Durant les següents setmanes van treballar en petit grup fent recerca en diversos llibres que ells mateixos havien portat i altres que havíem agafat en préstec de la biblioteca i també van extreure informació d’alguns vídeos visualitzats a l’aula. A partir de la informació recopilada cada grup va elaborar un mural que, posteriorment, presentaria davant la resta de la classe.
També van tenir l’oportunitat d’escoltar i visualitzar l’exposició dels treballs sobre el mar dels alumnes de cicle superior i conèixer els descobriments que aquests havien fet.
A més a més, aquest projecte va constar d’una sessió en la qual els alumnes d’EI i CI van rebre la visita d’en Joel Fusté, bussejador professional i germà de l’alumna Mar Fusté. En Joel ens va explicar algunes de les tasques que realitza en el seu treball: reparacions al port, construir dins el mar amb formigó, muntar boies al mig del mar i d’altres feines subaquàtiques. També vam tenir l’oportunitat de veure fotos i vídeos que ell mateix havia gravat del fons del mar i, fins i tot, ens va portar petits tresors marins com corall, algues, petxines, eriçons i cargols de mar. Finalment, ens va recordar la importància de cuidar el medi ambient i no embrutar el mar amb ampolles, plàstics…
En una altra sessió la Laia Rúbies (mestra itinerant de la ZER) ens va explicar la seva experiència a Galícia com a voluntària en la neteja de petroli vessat durant el desastre del Prestige.
Cal dir, també, que al llarg del projecte vam fer algunes activitats relacionades amb el mar des de les àrees de matemàtiques, llengua castellana i llengua anglesa i alguns experiments.