Visitem les exposicions d’Argelaguer

Visitem les exposicions del nostre poble

El divendres 15 de desembre els infants de l’escola Montpalau vam visitar dues exposicions del poble.

La primera era a la Capella Santa Anna i la feia en Florenci. Una exposició de maquetes de les ermites i les esglésies de la Garrotxa. Aquestes construccions estaven  elaborades per ell mateix a escala dels edificis reals. Ens va explicar el procés d’elaboració, el temps necessari, els materials que utilitzava i, ens va sorprendre, que quasi tot el material era recollit de l’entorn proper.

La segona exposició era en el local de la Marga i la feia en Salvador. Aquesta exposició combinava les figures del pessebre i la pintura a l’oli. En Salvador ens va explicar el procés de creació de les figures i les diferents èpoques de les quals eren. També ens va parlar de la importància de l’error, d’agafar-lo com un aprenentatge i de tenir-lo present per obtenir, posteriorment, un resultat molt millor. N’hi havia de creació pròpia però també d’altres que estaven restaurades. Ens va parlar dels diferents figures que componen el pessebre i també en vam poder veure d’altres que no són de cap pessebre però que ens traslladaven a diferents èpoques i moments de la història i la cultura.

Tot l’alumnat va escoltar totes dues explicacions amb curiositat i ganes d’aprendre. Quan va arribar el moment de les preguntes, aquestes van ser pensades, quorents i molt interessants. Ens va agradar molt escoltar com s’expressen, el vocabulari i les expressions d’abans en les seves explicacions.

Que interessant tot el que ens van explicar! Quins artistes!

Podem afirmar que és un poble d’artistes i artesans.

Moltes gràcies Salvador i Florenci per apropar-nos les vostres aficions i el vostre art.