Visita “Mas Marcè” Siurana d’Empordà- Cicle mitjà

El passat dijous 16 de març els alumnes de cicle mitjà de la ZER El Llierca van visitar el Mas Marcè  a Siurana d’Empordà. L’objectiu de la sortida era observar els animals de la granja, en aquesta ocasió l’ovella. Reconèixer els recursos que ens donen els éssers vius i el seu entorn. Descobrir la transformació de líquid a sòlid de manera tradicional amb un taller de recuit. Entendre un dels oficis més antics mitjançant un taller de cardar la llana.

La jornada va ser molt enriquidora i distesa. Tots els alumnes s’ho van passar molt bé i en tot moment es va afavorir un bon clima de convivència entre els nens i nenes.

Els dos tallers van ser molt divertits, però hi va haver un moment de luxe, quan vam poder agafar i alimentar amb biberó les ovelles recent nascudes. Gràcies a les explicacions de la Pilar i la Maria vam entendre els comportaments d’aquests animals.

Finalment, el nostre bon comportament va tenir premi tots i totes vam poder tornar a casa amb una polsera feta amb llana recent cardada. També  ens van donar un iogurt i un pot de terrissa on vam fer el nostre recuit.

Sincerament, va ser una sortida genial.

Moltes gràcies Pilar i Maria per la vostra paciència i acollida. Segur que tornarem.