Taller egagròpiles – Cicle superior ZER

Els alumnes de Cicle Superior ens hem posat en la pell d’un científic i hem analitzat unes egagròpiles, concretament d’òliba.
Després d’obrir-les i separar-ne tots els ossos (vèrtebres, costelles extremitats, cranis,…), els hem classificat per saber de quins petits mamífers s’alimenten les òlibes en la nostra zona. La conclusió ha estat que, sobretot, s’alimenten de ratolins de camp.
Ha estat una activitat excel·lent i molt motivadora per als alumnes on han pogut manipular i experimentar per ells mateixos.
Una forma molt viva i divertida d’aprendre.
Una gran experiència!
De ben segur que tornarem a repetir aquest interessant taller.
Gràcies Eli!

(Les egagròpiles són boles de material indigerible que són regurgitades per diverses espècies d’aus, essencialment els estrigiformes (mussols, òlibes o voltors, entre d’altres).

Un cop efectuada la digestió, les parts no digeribles de les preses (majoritàriament pèls, plomes i ossos) són regurgitats en un cabdell prop del lloc on nien).

Per veure o descarregar les imatges premeu aquí.