Taller de robòtica – Cicle mitjà i cicle superior

El passat dia 9 de gener els alumnes de Cicle mitjà i Cicle superior de l’escola van tenir l’oportunitat de participar en un taller de robòtica. La Marina i l’Alba d’Innova Didàctic van dur a terme un  taller de tres hores on van participar mestres i alumnes.
Ens van presentar l’Artie 3000, que és un robot artista ideal per dibuixar, crear i aprendre. Els alumnes el van poder programar a través d’una tauleta digital, tot donant  indicacions de la figura que es volia dibuixar. Molt adequat per treballar continguts matemàtics com l’espai i la forma; la numeració i el càlcul i la mesura.
Per altra banda també vam poder experimentar amb el Lego WEDO 2.0, que és un dels robots més coneguts i utilitzats. És una eina que ens permet la construcció i la programació d’un robot senzill. Podem construir robots de manera guiada o bé deixar volar la imaginació i la creativitat per construir qualsevol robot que desitgem.
Finalment, els alumnes van poder veure el funcionament d’una impressora 3D. La impressora va fer tres peces durant tot el matí i l’Alba i la Maria  van anar explicant el seu procediment.
Va ser un taller molt positiu per a l’aprenentatge dels nostres alumnes. També cal esmentar que durant tot el matí els alumnes de Cicle Inicial i Educació Infantil van poder observar i participar del taller de la mà dels més grans. La valoració ha estat molt positiva, tant mestres com alumnes.