TALLER DE DISCAPACITAT (MIFAS) – Cicle inicial i cicle mitjà

El dimarts 22 d’octubre de 2019, els alumnes de cicle inicial i cicle mitjà vam dur a terme un taller en el qual vam treballar la discapacitat física i visual. En Xavi, amb una lesió medul·lar com a conseqüència d’un accident en moto que va patir quan tenia vint-i-dos anys, no pot moure les cames. Aquesta lesió a la medul·la espinal li va produir una paraplegia, que es manifesta per una falta de sensibilitat i/o paràlisi total o parcial de les extremitats inferiors, i de la part del tronc sublesionat.
En Xavi ens va explicar les dificultats que es troba en el dia a dia, com superar-les i com circular amb una cadira de rodes. També ens va explicar que es podia haver quedat tetraplègic, sense mobilitat a les cames i els braços. En aquest cas vam aprendre a dibuixar i a pintar amb la boca. A més a més vam treballar la discapacitat visual, tot i que ell no la pateix, es deriva d’una pèrdua total o parcial de visió, com a conseqüència d’afeccions o malalties oculars i/o neurooftalmològiques. Tots els alumnes van poder experimentar la sensació que produeix la manca de visió i haver d’utilitzar un bastó.
Moltes gràcies Xavi, t’admirem per la teva capacitat de superació!