SORTIDA AL VOLCÀ MONTSACOPA I DESCOBERTA D’OLOT – Cicle mitjà

El divendres setze de novembre els alumnes de cicle mitjà de tota la ZER vam realitzar una sortida al volcà Montsacopa d’Olot i vam visitar alguns dels edificis i indrets més emblemàtics de la ciutat.
La primera parada la vam fer al peu del volcà, on vam poder conèixer com es forma, les parts i els materials. També vam poder observar un experiment fet amb un producte químic, el qual simulava l’erupció.
Seguidament ens vam dirigir cap al cratèr pujant per un camí del con volcànic. Vam superar un desnivell de noranta-quatre metres, que és l’alçada del volcà. A dalt de tot estàvem a una altitud de cinc-cents deu metres aproximadament i vam observar a vista d’ocell la superfície de la ciutat i les muntanyes de l’entorn. Molts alumnes van pujar i gaudir de les torres de defensa del turó, datades del S.XIX (època carlina) i situades al costat del cràter del volcà, les quals recorden les guerres carlines.
Com que va començar a ploure ens vam desplaçar fins a la torre Malagrida, una casa reconvertida a alberg i que acull estudiants de diferents centres educatius de Catalunya.
A la tarda vam realitzar un recorregut per la ciutat, el qual ens va permetre descobrir les places, els edificis i les cases més significatives de la ciutat per conèixer el modernisme.