Sortida al castell Gala-Dalí de Púbol (Pera) – Cicle mitjà

El dijous 24 d’octubre, els alumnes de cicle mitjà de la ZER vam visitar el castell Gala-Dalí de Púbol, al poble de la Pera (Baix Empordà).

La Pera es troba situat a la part més baixa i al centre de la vall, enlairat, com molts altres pobles del Baix Empordà, en un pujol de forma arrodonida. El conjunt de la població, amb les cases esglaonades als vessants del turó i la silueta del campanar gòtic dominant a la part superior, té un gran atractiu. Conserva el traçat urbà d’origen medieval, amb carrerons estrets i curioses raconades.
Púbol, nucli agregat de La Pera, presenta un aspecte feudal, amb el castell i l’església al punt més alt i entre els quals hi ha restes del recinte fortificat. Els alumnes van poder copsar com la vida d’un personatge famós ha quedat vinculada al nucli de Púbol: el seu castell, construït entre els segles XIV i XVI, fou adquirit pel pintor Salvador Dalí, que hi va fer llargues estades durant els seus darrers anys de vida i hi donà sepultura a la seva esposa Gala. Actualment, el castell s’ha convertit en la casa – museu – castell Gala-Dalí, perfectament visitable com la resta de museus que pertanyen a la Fundació Gala – Salvador Dalí.
La sortida va tenir com a fil conductor la vida de l’artista, pintor, escultor, decorador, escriptor i pensador català, que va esdevenir un dels principals representants del surrealisme.
Els alumnes van explorar totes les sales del castell i el jardí, descobrint i coneixent els diferents animals fantàstics i màgics que pintava.

Un cop acabada la visita i les activitats, al migdia vàrem anar a dinar al parc “8 de març” de la Bisbal d’Empordà, un espai que homenatge el dia internacional de la dona i on els alumnes van poder gaudir de tot un conjunt d’atraccions d’aventura.