Sortida a l’estany de Banyoles – Cicle superior

Els alumnes de Cicle Superior de la ZER El Llierca han anat a l’Estany de Banyoles el divendres 25 d’octubre d’enguany.
Els alumnes han realitzat quatre tallers amb les monitores de l’Escola de Natura de Banyoles. Han après d’on ve l’aigua de l’Estany de Banyoles, la importància dels aqüífers provinents de l’Alta Garrotxa, què són les calcàries i els guixos…
També han conegut algunes plantes de l’entorn com: la mansega, el lliri groc, el jonc… i han treballat animals com: la carpa, l’ànec collverd, la polla d’aigua, la llúdriga… Han vist un Bernat Pescaire, que no sol ser a l’estany i també han vist uns excrements que probablement eren d’un visó americà.
Un altre dels tallers que els hi ha encantat ha estat poder pescar aigua i observar, mitjançant microscopis, el plàncton i el zooplàncton. Han quedat meravellats amb la puça d’aigua i els copèpodes!