Projecte: Per què el camaleó no s’ennuega amb la seva llengua? Cicle inicial

Durant tot el primer trimestre els i les alumnes van investigar, fer recerca d’informació i intentar trobar respostes a totes les subpreguntes que partien de la pregunta repte.
Cada vegada els infants saben formular més bones preguntes i anar desenvolupant els diferents sabers. Amb una gran motivació van treballar la llengua catalana i castellana. També l´expressió escrita, mitjançant, els llistats d’animals, la descripció d’animals i els rodolins. Una tasca individual de la qual en van gaudir molt va ser explicar el seu animal preferit a la resta de companys i companyes de l’aula. També es va portar a terme la comprensió oral i la comprensió escrita amb diferents lectures, un conte, textos i vídeos.
A l’hora d’educació artística, amb en Pep, van escoltar diferents cançons d’animals i amb la Laia van fer diferents activitats de plàstica, algunes d’elles de propostes sorgides del propi alumnat. A racons van observar les diferències entre les petjades de mamífers, aus i rèptils.
En petit grup, de tres alumnes, es va fer una investigació sobre els mamífers, els rèptils, els peixos, les aus i els amfibis, i posteriorment, cada grup ha fet l’explicació a la resta dels companys.Gràcies a aquest projecte hem visitat Molló Parc i hem anat al Parc de Can Santaló a buscar rastres i petjades.
Tot aquest, ha culminat realitzant diferents presentacions de les nostres conclusions i aprenentatges a tots i totes els alumnes de l’escola: explicació del lapbook a educació infantil, presentació oral als alumnes de cicle mitjà i superior.
La valoració del projecte ha estat molt bona, tots i totes han après molt sobre els animals mitjançant el treball col·laboratiu en equip!
Per veure o descarregar les imatges premeu aquí.