La Castanyada i Halloween

El divendres 30 d’octubre vam celebrar la Castanyada, aquesta festa popular tant típica i tradicional de Catalunya, que antigament se celebrava el dia de Tots Sants.
A primera hora del matí vam du a terme un taller de cuina. L’objectiu consistia en treballar la recepta, el text instructiu, practicar en la manipulació d’aliments, comprovar com és l’ofici de cuiner i aconseguir elaborar unes coques de iogurt, llimona i ametlla boníssimes. Cada cicle tenia la responsabilitat de fer-ne dues i tothom va col·laborar i participar per aconseguir l’objectiu.
Després de l’esbarjo, els alumnes de cicle superior es van convertir en autèntics castanyers i autèntiques castanyeres, passant per les classes a recollir les castanyes que tots els alumnes de l’escola havien portat.
A la tarda alguns avis i àvies ens van torrar les castanyes, tota una demostració d’experiència, saviesa i veterania. Els alumnes de cicle superior van preparar una gimcana fantàstica que va entusiasmar a tothom, petits i grans. Tot era gresca, rialles, diversió, xerinola i moltes ganes de passar-ho bé, tot gaudint dels diferents tipus de tallers, jocs i activitats que s’havien dissenyat per l’ocasió: les olors, la capsa misteriosa, bitlles, buscar el tresor, circuits d’aventura i moltes coses més.
En finalitzar la diada vam menjar les coques i les castanyes. Mmmmmm, eren boníssimes!!! Moltes gràcies per la col·laboració de tothom!