FEM ROBÒTICA

Estem immersos en una societat tecnològica. El món educatiu no pot restar al marge de la influència de les noves tecnologies com a font de renovació i innovació educativa. La robòtica forma part dels reptes d’aquesta innovació pedagògica.

Els alumnes de Cicle Superior s’han posat a construir robots de Lego i seguir unes programacions per tal que fer-los funcionar.

Aprendre a programar significa entendre el funcionament de les màquines i poder-s’hi comunicar en el seu idioma per aconseguir que facin allò que volem que facin, o sigui que ensenya com «pensen» els robots, fet que comporta la comprensió que tot problema es resol a partir de desgranar-lo en les seves parts constitutives.

Treballar la robòtica a l’escola és un repte que aporta eines i estratègies per veure com els alumnes, de manera motivadora, apliquen els coneixements adquirits a les diferents àrees de manera competencial mitjançant un treball transversal i cooperatiu. Darrere, però, hi ha implícit com a objectiu essencial el desenvolupament del «pensament computacional»