Dia internacional de la dona i la nena a la ciència – Cicle superior

Amb motiu de la celebració de l’efemèride de l’11 de febrer, on es celebra el Dia Internacional de la Nena i la Dona a la Ciència, els alumnes de Cicle Superior de l’escola han portat a terme una dinàmica de reflexió, debat i conscienciació de quina és la visibilitat i el reconeixement social de la dona dintre del món de la ciència.

Aquesta dinàmica, anomenada ‘scattegories‘, ha posat de manifest amb una claredat absoluta, què són, efectivament, els personatges masculins coneguts per a l’alumnat. Amb un percentatge de prop del 90%, els personatges utilitzats per emplenar la graella (on es demana diferents tipus d’oficis) han estat homes. Això ens ha donat peu a reflexionar sobre aquest fet, encara que, de manera transversal, ens acompanya en totes i cadascuna de les situacions d’aprenentatge que desenvolupem a l’escola. Volem que tots els dies siguin 11 de febrer.

Per acabar la sessió hem visualitzat un vídeo de la Jane Goodall, que ens explica la seva història i alhora, envia un missatge adreçat a les noies i dones que volen formar part del món de la ciència.
Per veure o descarregar les imatges premeu aquí.