VIU L’ESQUIROL AL NOSTRE RIU?

Altra vegada, aquest curs, hem tingut la possibilitat d’aprofitar un taller de descoberta de l’entorn natural, organitzat per Fundesplai.

A principis de juny, va venir una monitora, la Sònia, a la nostra classe, durant tres dies.

Per començar, es va fer un treball cooperatiu previ a l’aula per parlar de tot el que sabien els alumnes sobre el bosc (què hi ha, quines plantes i animals hi podem trobar, quins grups d’animals, com ens podem orientar, què aniríem a fer al bosc…

El segon dia, vam fer una sortida al bosc amb la finalitat de fer una sèrie de tasques d’investigació. Així, agrupats en petits grups, varen recollir dades com: espècies d’arbres i reconeixement d’altres plantes, mesura de les edats dels arbres, investigació de la fauna recollint petits insectes amb trampes i observar-los, escoltar i reconèixer diferents cants d’ocells i cercar rastres d’animals, etc.

De tot el que es va anar observant, se’n va omplir una fitxa de treball.

L’endemà, a la classe, es van treure conclusions i es va elaborar un mural entre tots amb dibuixos i amb materials que s’havien recollit el dia anterior.

Cal dir, que no vam veure cap esquirol, però amb aquesta excusa, vam poder observar i aprendre moltes coses del nostre bosc.

Un treball molt profitós i enriquidor!