Descobrim el nostre pati- Educació Infantil

El passat dimarts dia 20 d’octubre en David Gimeno de l’Agrupació Naturalista ens va venir a fer un taller-sortida de Descoberta del pati de l’escola.
Primer els pollets, els alumnes de P3, van fer l’observació de l’Alzina i tot seguit de la morera que hi ha al pati dels alumnes més grans.
Van començar collint glans amb barret i sense barret i fulles, que vam veure que eren petitones i de color verd fosc.
Tot seguit hem observat la morera i les seves fulles , una mica dentades i algunes ja de color groc, d’altres ja de color marró i seques. Però encara la gran majoria eren verdes.
Ah !!! i hem trobat una ploma de colom i hem sentit el so del Pit roig, que era entre les fulles de l’alzina.
Després els ànecs i els conills han iniciat el taller –sortida al pati . Ens hem posat sota l’alzina i en David ens ha explicat que si plantéssim una aglà al cap de molts anys sortiria una alzina. I que l’alzina de l’escola pot tenir de 60 a 80 anys, com els avis d’alguns nens i nenes.
De sobte, hem parat l’orella i hem sentit el crit d’una garsa i d’una tórtora. Els hem imitat força estona. Quin riure que fèiem!!!.
Per acabar, hem anat al jardí del pati que hi ha les herbes aromàtiques. Hem olorat dos tipus d’espígol, un que es diu “cap d’ase” i l’altre espígol pròpiament dit i també el romaní. Ens hem fregat les mans i les hem ensumat. Quina olor més bona!!!. En David ha posat en un pot una abella per observar-la. Ens ha dit que les abelles són de color marró i les vespes de ratlles negres i grogues.

Gràcies David!!! Tots hem après molt!!! Fins la propera.

Per veure i/o descarregar les imatges premeu aquí