PARLEM SOBRE LA JORNADA CONTINUADA

El divendres 24 de maig i ahir dimecres 29 de maig hem fet a les escoles de Puigmarí i Font de l’Arc, respectivament, una reunió per parlar sobre la possibilitat de demanar l’horari escolar en jornada continuada.

Presentació

El primer pas és contestar una enquesta per part de les famílies que serà un primer sondeig per veure les intencions. Si hi ha un tant per cent molt important de famílies de les dues escoles de la ZER que veurien bé fer jornada continuada hem de preparar un projecte aclarint i precisant les extraescolars que es farien, preus, qui les faria…

A les reunions es va debatre sobre el tema i es van veure pros i contres, com podeu llegir a la presentació.

Els principals problemes que es van observar són:

– El finançament i l’oferta de les activitats extraescolars. Part del finançament ha de venir dels ajuntaments i els nostres són pobles petits.

– L’afectació que tindria en els menjadors.

– Que som molt a final de curs i potser caldria més temps per debatre i pensar sobre el tema i els canvis que comportaria.

– Que el Departament d’Ensenyament no està a favor de la jornada continuada.

– A Duesaigües hi ha el problema de la llar d’infants.

Els principals punts a favor:

– Ventall ampli de possibilitats d’horari de recollida dels nens i nenes.

– Facilitat la coordinació entre els mestres perquè coincideixen en horaris.

– Durant les hores lectives de l’alumnat, la tutora i mestres coincideixen en l’horari a l’escola.

– Es concentren les activitats curriculars en l’horari de major rendiment de l’alumnat.

– Evitem l’absentisme d’alguns alumnes d’educació infantil a les tardes.

– La tendència social va cap a la compactació de la jornada de treball.

– Les escoles que ja fan jornada continuada en el pla pilot ho consideren positiu, ningú vol tirar enrere, ni famílies ni mestres.

– Tot el claustre veu favorable el canvi d’horari.

Sabem que és un canvi important i que canviar costa, el que demanem és pensar-hi i veure si és una tendència cap a la que volem anar. Sí decidim entre tots i totes fer-lo, cal posar-hi imaginació i ganes per solucionar els problemes que puguem tenir.