Projecte “Apadrina”

Des del curs 2015/16, l’alumnat més gran de la ZER està vinculat al projecte “APADRINEM EL NOSTRE PATRIMONI” i va triat l’estudi del Castell d’Escornalbou.

El programa Apadrinem el nostre patrimoni es basa en la idea de l’apadrinament d’un element del patrimoni monumental, cultural immaterial o natural, per part d’un centre educatiu. El centre educatiu ha d’incloure l’estudi d’un element patrimonial del seu entorn en el seu Projecte Educatiu de Centre.

El coneixement del patrimoni local és important per fomentar la implicació dels nens i nenes en el territori i la societat i per promoure l’exercici d’una ciutadania crítica i responsable.

El projecte des d’un punt de vista pedagògic, facilita que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques del coneixement artístic, social, cultural, científic i històric, en promoure la utilització, per part del professorat, d’una metodologia activa, en la qual l’alumne és el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge.

CURS 2015/16

1. TROBADA DE LA ZER AL CASTELL MONESTIR DE SANT MIQUEL D’ESCORNALBOU