vídeoMAT 2021: L’ESCOLA DE LLADURS PRESENTA DOS NOUS PROJECTES

Presentem dos nous treballs al vídeoMAT 2021.
Per una banda els Ximes, i per l’altra els Detectius, enllesteixen dos nous projectes de matemàtiques per participar en l’edició d’aquest any.
A continuació us en fem una descripció:

• PROJECTE DELS XIMES: Quin menjar agrada més als ocells de Lladurs?
    “Hi havia una vegada una escola amb una menjadora plena de menjar pels ocells, però pocs ocells s’hi acostaven. Els més petits de l’escola es preguntaven el perquè i no trobaven resposta. Però no es van quedar de braços plegats, amb una mica d’ajuda inicial i posant en marxa tots els seus coneixements matemàtics, van buscar una possible solució. La tribu Xima s’ha endinsat en el món de l’estadística. Han après a fer una taula de recompte per obtenir dades, a representar els resultats i a fer un bon anàlisi i interpretació d’aquests resultats. A més a més, han après de quantitats i de mides. I han comprovat que per fer ciència cal tenir molta paciència.”
  • PROJECTE DELS DETECTIUS: On seus a taula?
    “Sovint la informació passa amb excessiva velocitat i no aconseguim tractar-la adequadament ni té el ressò que mereix . En aquest sentit, el nostre treball s’atura detingudament en el tractament d’aquesta informació, concretament en l’informe Oxfam de gener de 2017. La utilització de taules de valors, la representació en gràfics diversos i la utilització de símils propers als infants, fan visibles els números que apareixen, fan palpable el concepte del % i en definitiva donen sentit a les dades que es publiquen. N’hem fet un anàlisi exhaustiu i el resultat ens ha remenat l’interior: Les dades són aclaparadores. No podem restar immòbils!”
Hem treballat de valent, hem gaudit del procés i hem resolt dubtes. Tot plegat, un camí per les matemàtiques que novament ens obren la porta de la ciència.
“El més important és no deixar de fer-se preguntes”
Albert Eiesntein