cropped-mans-pintades-grisBenvinguts a la ZER del Solsonès

OBRINT PORTES EN EL TEMPS

El curs s’acaba i aquests últims dies les aules es van buidant, no només de somriures, rialles i aprenentatges, sinó també de pertinences, els alumnes de primària de l’escola Aiguadora s’enduen a casa la maqueta de l’habitatge.

Van elaborar unes produccions increïbles, plenes de detalls i de creativitat. Ho van fer de manera voluntària. Aquesta activitat estava proposada dins  la programació de Medi Social de la ZER el Solsonès. Una programació multinivell per a que els més petits juntament amb els més grans de l’escola, compartissin una sèrie de continguts per a descobrir nous aprenentatges. D’aquesta manera tots els infants construïen representacions del món i aprenien a elaborar explicacions personals sobre allò que els envolta o sobre diferents aspectes de l’entorn més proper, mitjançant un procés reflexiu i significatiu. Llegir més»

FESTA FI DE CURS A L’ESCOLA AIGUADORA

El dia 14 de juny, a l’Escola Aiguadora, vam celebrar la festa de final de curs 2018 -2019. Els actes van començar al voltant de les 20.15 h. amb la representació de l’obra de teatre El Rei Lleó. Una bona estona abans de l’estrena l’alumnat es van anar incorporant de manera gradual, per tal de maquillar-se i canviar-se de roba. No faltava cap detall, tots i totes els actors i les actrius anaven d’allò més ben caracteritzats/-des, pel paper que els tocava representar, des de les disfresses que portava cadascú com el curós maquillatge que se’ls va fer.

Una vegada finalitzats els preparatius va ser l’hora de representar l’obra, i ho vam fer davant d’un nombrosíssim públic. Aquesta obra està basada en la pel·lícula: “El Rei Lleó” de Walt Disney. La història gira a l’entorn d’un jove lleó de l’Àfrica anomenat Simba, que aprèn quin és el seu lloc en el “cicle de la vida” lluitant contra diversos obstacles fins a convertir-se en el rei legítim del seu poble. Està basada en una versió del clàssic Hamlet de Shakespeare. A Hamlet s’explica la història d’un príncep que un dia descobreix que el seu pare s’ha mort i de sobte el fantasma del seu pare se li apareix i li diu que no s’ha mort sinó que l’ha assassinat el seu propi germà. El príncep ha de venjar l’assassinat del seu pare, així com el seu posterior desterrament i el fantasma del rei assassinat. Aquesta trama és similar a les què passa a la història del Rei Lleó, amb uns altres personatges, però: el príncep Simba, el rei Mufasa i el germà del rei Scar. Llegir més»

Mercat solidari

https://photos.app.goo.gl/qmHfKmpAW6YMtmTx8
Avui els nens i nenes de l’escola de Lladurs han estat capaços de muntar i dirigir el seu propi mercat solidari.
Al llarg del curs, i a partir dels diferents projectes i àrees de treball, s’han elaborat diferents productes, jocs i estris artesanals. Tot això s’ha anat guardant amb la finalitat de col·laborar per una bona causa: la lluita contra el càncer infantil.
S’ha aprofitat el divendres de mercat a Solsona per tal que els propis alumnes poguessin oferir als vianants els diferents productes. Val a dir que ha estat un autèntic èxit i abans del migdia s’havien exhaurit tots els productes.
Dilluns tocarà fer recompte dels diners recaptats i es farà l’ingrés a la unitat de lluita contra el càncer infantil de l’hospital de sant Joan de Déu.
El mateix dilluns publicarem en aquest bloc la quantitat recaptada i la destinació final de la nostra petita aportació.
Volem agrair a tots els vianants que s’han adherit a la nostra causa, la seva inestimable col·laboració.
L’equip de mestres vol felicitar els i les alumnes per la seva exemplar actuació i comportament durant el mercat solidari. Avui ens hem fet tots i totes un xic més grans!

EN TERRA DE VOLCANS

Croscat, Santa Margarida, Montsacopa… així podríem anar seguint fins a completar la llista de més de 42 volcans que hi ha a La Garrotxa, al voltant d’Olot, al voltant de la Fageda d’en Jordà.

La setmana passada, els alumnes del Cicle Mitjà de la ZER del Solsonès vam instal·lar-nos a Torre Malagrida, al Camp d’Aprenentatge de la Zona Volcànica de la Garrotxa, a Olot. Durant tres dies vam aprendre un munt de coses sobre volcans i terratrèmols, sobre les capes de la terra, la lava i el magma, sobre cràters, maquetes…

Vam pujar al Montsascopa i al Santa Margarida, vam atansar-nos al Croscat i vam escoltar el silenci, abraçats als altíssims faigs de la Fageda d’en Jordà, un indret màgic i únic, i vam poder experimentar la sensació de viure un terratrèmol, al Museu dels Volcans.

Ens va agradar molt descobrir Olot, la capital de la Garrotxa, una ciutat molt bonica, que va haver de ser totalment reconstruïda després dels devastadors terratrèmols del segle XV. També vam conèixer la figura de Manuel Malagrida, un olotí il·lustre que va promoure la construcció de l’eixample d’Olot, la part més monumental de la ciutat, plena d’edificis elegants, parcs i jardins. De fet, vivíem a la seva torre d’estiueig.

En resum: una experiència volcànica molt i molt recomanable!

Vegeu-ne imatges:

Dimecres 22 maig

Dijous 23 maig

Divendres 24 maig

Colònies Montpol

La música balla al compàs dels Montpolins de la ZER.

La comunitat de petits ha gaudit d’unes colònies màgiques on la música ha estat el fil conductor d’aquesta intrèpida aventura.

L’entorn privilegiat del Solsonès acull els secrets musicals de Montpol. Tots els racons més pròxims a la casa estan ambientats en els Montpolins, que són uns éssers fantàstics molt diminuts que de tant en tant fan algunes entremaliadures d’allò més divertides. Si no pregunteu als més menuts a veure què els hi han fet!!!

De bon matí la Tresina i el Sisqueto ens han ensenyat els camins que ens han portat a descobrir: el pobla dels Montpolins, el jardí de les coses petites, el camí del vent, el recollidor del silenci, el miraestels, el cargolòdrom, el teatre de les pedres, el bosc dels ritmes, el botellòfon, el teulòfon, i el tubòfon.

Després de fer cabanyes i arcs hem rebut una estranya carta que l’Oriol Caragol ens ha fet arribar per a esbrinar en quin lloc s’ha amagat una petita campana. I és que, com hem dit molt bé, els Montpolins ja en fan de les seves. Després de recollir les pistes del mapa, que els Montpolins han deixat amagades per al bosc, els infants han aconseguit trobar el tresor de la campana perduda.

Unes colònies on la mainada pot viure la màgia de la fantasia, on totes les seves aventures poden cobrar vida i significat i és que no hi ha res millor que la innocència que els fa màgics i únics.

Ens acomiadem d’unes colònies molt musicals Montpolines que ens han captivat amb totes i cadascuna de les aventures que hem viscut. Seguidament algunes de les frases que recullen aquests instants.

“Ana saps que amb la Sònia ens hem fet amigues?”

Noa, 3 anys

“Jo sé llegir lletra normal”

Blas, 6 anys

“Em fa por una casa a les fosques”

Aina, 5 anys

“M’ha fet molt riure quan jo estava jugant als jocs d’arcs i jo era un bebè, i no m’agradava quan m’han emprenyat”

Miquel, 5 anys

“M’ha fet molta gràcia la història l’Oriol Caragol”

Blas, 6 anys

“M’ha agradat la casa dels Montpolins”

Guiu , 5 anys

“L’arbre caigut m’ha fet molta gràcia perquè estava tallat”

Lleïr, 3 anys

“M’ha agradat que tothom vingués aquí”

Lluc, 4 anys

“A mi m’ha fet molta gràcia perquè l’espanta ocells porta una guitarra i no porta n’hi calces n’hi calçotets”

Conversa entre infants

“L’espantaocells no és un humà fet de pell, és de futa”

Marc, 5 anys.

“Està fet de palla”

Nehuen, 6 anys

“Hem trobat unes trenques no, un mapa! Un mapa de la campana petita”

Lluc de 4 anys i Jan de 5 anys.

“Ana, Ana… ha anat molt bé la volta”

“Hem agafat tots els papers per fer el mapa”

Jana, 5 anys.

“Si la campana fa clin, clinc… sortiran els Montpolins”

Martina, 4 anys.

“Avui hem tingut una feina molt llarga”

Jana, 5 anys

“Brunaaaa et vull ensenyar una cosa”

Marc, 5 anys.

 

 

 

 

 

 

 

“Si cliques sobre la imatge podràs veure com ha estat la nostra experiència” 

UNA TARDA AMB LES REMEIERES

Una de les coses que ens agrada més a la colla de l’escola de Llobera és obrir les portes de l’escola a persones sabies sobre algun tema. Són persones que ens transmeten el seu saber i que ens transmeten la passió d’allò que fan.

El passat dia 13 de maig de 2019, a l’escola de Llobera vam rebre una visita molt especial. Les remeieres de Llobera ens van ensenyar com podem utilitzar les plantes del nostre entorn per tenir cura de la nostra salut o com les podem utilitzar per cuinar.

La tarda va començar, com no podia ser d’una altra manera, amb una sortida als entorns de Llobera per cercar i collir plantes. Primer calia reconèixer-les: el timó, la sajolida, la camamilla, la tarongina,… com són les seves flors? I les seves fulles? Quina part de la planta recollirem?

Després, vam tornar a l’escola amb la matèria primera i posar-nos a treballar. Vam retallar les plantes i seleccionar-les per fer-ne els remeis. Vam fer oli de calèndula per cuidar la nostra pell, alcohol d’herbes per les contusions o escalfar la musculatura, farcellets d’herbes per cuinar o bosses d’olor per l’escola. Vam acabar la jornada compartint una infusió de timó i conversant amb elles.

Vam aprendre que amb les plantes del nostre entorn podem alleugerir i millorar malestars o incidents relacionats amb la nostra salut o benestar. Podem evitar mals de panxa o afeccions gastrointestinals amb la camamilla, la globulària, el timó, la agrimònia, el trèvol o la sajolida. Per als constipats i infeccions a les vies respiratòries ens poden ajudar plantes com el trèvol, el marreu, la rosella o el plantatge. Per la pell la calèndula i l’heura. I altres com el timó i el romaní que semblen remeis miraculosos que poden alleugerir diferents mals. Plantes per donar força, per agafar gana o simplement per gaudir del seu gust com la junsa. I així una infinitat de remeis casolans que poden ajudar-nos si ens fixem bé en el nostre entorn i en el que ens ofereix.

Quin privilegi poder compartir aquella tarda de dilluns amb la Rosa, la Carme i la Teresa. El seu saber ens va ajudar a fer-nos una mica més savis amb les plantes del nostre entorn.

 

EdA de Pujalt 2019

Els alumnes de Cicle Inicial de la ZER hem viatjat fins a l’observatori de Pujalt per tal de descobrir durant tres dies les meravelles de l’espai, les energies renovables i la meteorologia.

Dimecres 22 de maig
EdA Pujalt 22 de maig de 2019Ahir vam dedicar tot el dia al coneixement astronòmic. vam poder conèixer la mida i distància dels planetes del nostre sistema solar, les curiositats de la lluna i el poder del nostre Sol. Mitjançant jocs i experiències l’Albert, el Bernat i el Josep Maria ens van introduir en el coneixement de l’espai. Va ser una jornada intensa i apassionant que va finalitzar a les 12h amb una fantàstica observació del firmament amb telescopis des del Casal La Salle. Vam reconèixer estrelles, constel·lacions, vam descobrir estrelles que estan morint i nebuloses on neixen noves estrelles. Va ser un taller excel·lent que ni alumnes ni mestres no oblidarem.

Dijous 23 de maig

Avui hem entrat de ple en el món de les energies renovables. Hem vist com funciona un aerogenerador i quantitat d’energia elèctrica que genera. Hem experimentat amb l’electricitat i fins i tot hem comprovat com funciona un motor d’hidrogen després d’haver dissociat l’hidrogen i l’oxigen de l’aigua. Hem aprés la importància de la utilització de les energies renovables. Després ens hem desplaçat fins el peu d’un aerogenerador. 80 m. d’alçada i 12 alumnes per envoltar-lo, un autèntic gegant! Ha estat una sensació increïble ésser al peu d’aquest molí gegantí.
A la tarda ens hem trobat amb el Daniel, un expert ornitòleg que ens ha fet un passeig pels boscos del voltant descobrint les plantes i arbres de l’entorn alhora que identificàvem el cant dels ocells.

I per acabar el dia, al vespre ens esperava una Pijamoteca i un súper concurs de pijames.
Un dia ben complet, us ho podeu ben creure!

Divendres 24 de maig

Ja som al darrer dia de l’estada, ens toca treballar el tercer bloc de continguts, la meteorologia.
Dins l’observatori de Pujalt hem realitzat, amb l’ajut de l’Albert, molts experiments que ens ajuden a entendre conceptes com la pressió atmosfèrica o la humitat de l’aire. Hem fet núvols, calamarsa i fins i tot neu i hem donat resposta a aquests fenòmens.
Més tard hem anat a l’exterior per conèixer els diferents aparells que es fan servir per tal de recollir dades meteorològiques.
Ha estat un matí molt interessant i profitós.

Els alumnes i mestres volem agrair al personal de l’observatori de de Pujalt la seva entrega i dedicació vers nosaltres. Han aconseguit que alumnes força xics mostrin un gran interès pels continguts treballats. Ha estat un autèntic plaer treballar amb ells.

Lladurs guanya els dos premis del vídeoMAT2019!

El passat divendres el jurat del vídeoMAT va atorgar els dos premis especials de la categoria a la nostra escola.

Aquest curs hem elaborat dos projectes matemàtics, l’un per Educació infantil i l’altre per CI. Tots dos s’han endut els dos premis de la categoria. No podem amagar la satisfacció per la feina reconeguda!
És tracta ja del quart premi que la nostra petita escola guanya en aquest concurs. La qual cosa, ens anima a continuar creant projectes matemàtics que facin progressar i gaudir alhora als nostres alumnes.
El passat divendres 17, tota l’escola ens vam desplaçar a Barcelona per tal de presentar i recollir els premis. A continuació podeu veure els moments de l’entrega de premis.
==============================================================

Guanyadors dels premis especials del vídeoMAT2019

 

El jurat del vídeoMAT2019, format per representants del CESIRE del Departament d’Educació, del Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA), de la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), de la Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques de Catalunya (FEEMCAT), de la Societat Balear de Matemàtiques (SBM-Xeix), de l’Escola Andorrana, de l’eduCAC, de l’Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació i per persones independents del món de les Matemàtiques i el món audiovisual, ha acordat concedir els següents premis especials:
CATEGORIA D’EDUCACIÓ INFANTIL I CICLE INICIAL D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Dos premis especials:

A Llobera fem teatre!

Són les 8 del vespre i la colla de l’escola de Llobera donem el tret de sortida a la Festa Major de Llobera i Peracamps, la festa major més gran del municipi, amb dues obres de teatre.

Els més menuts, el grup dels Llobatons, han preparat durant dies una bonica versió de l’obra de l’Anna Terricabras, EL GRAN VIATGE DE LA DENT DE LLEÓ. Petits grans actors s’han posat a la pell d’una llavor que es volia plantar en un bonic jardí, d’un gat molt ben plantat, d’un mussol imponent enmig de la nit, d’estrelles mullades o de gran alçada, d’un fa sostingut en dolça melodia o d’una bonica papallona que acompanyava la dent de Lleó en el seu viatge. L’obra ha estat acompanyada amb música en directe d’acordió de la Marta Traveset i amb il·lustracions originals de l’autora de l’obra.

Després d’un petit piscolabis, els alumnes de primària han iniciat la representació de la Volta al Món en 80 dies, de Jules Verne. El nostre PhileasFogg ha lluitat per aconseguir el repte de donar la volta al món en 80 dies, acompanyat del seu intrèpid ajudant en Passepartout, la dolça Dorothy que és rescatada d’una situació violenta a l’Índia, dels agents secrets Auoda i Flanagan i de personatges que troben al llarg del viatge que els fan viure una autèntica experiència: hindús, venedores d’elefant, indis, personatges àrabs, xinesos, etc…. Tot això amb un original escenari que van elaborar els alumnes encapçalats per en  JOMA, dibuixant i artista.

Aquesta experiència, que realitzem any rere any, sosté dos dels pilars que defineixen la línia d’escola. Per una banda, ser l’escola del poble i formar part d’aquest, més enllà del dia a dia. Així participar en els actes de la festa major, la fira de l’Empelt, el Nadal o les caramelles, fomenten la pertinença al poble, a la comarca i al país fent als alumnes coneixedors dels actes culturals i de les tradicions del seu entorn.

Per l’altra el treball del teatre, un treball transversal que engloba la preparació d’una gran obra de teatre en la seva totalitat: el treball en equip, l’esforç, el respecte, la lectura, la interpretació, la creació de l’escenari, el control i gestió emocional, els valors com l’oferiment, l’esforç, la perseverança, etc.

Els alumnes comencen des de ben petits i repeteixen l’experiència fins a finalitzar la primària. L’experiència és recordada per tots ells i, de bon grat, us volem dir, que de l’escola de Llobera surten grans intèrprets, actors i actrius.

Des d’aquí volem agrair a tots aquells que fan possible, any rere any, que el teatre de Festa Major sigui una realitat per als alumnes de la nostra escola.

 

La metgessa del bosc

El projecte Qui és la metgessa del bosc? de les escoles rurals del Solsonès en l’etapa de l’educació infantil neix a partir del diàleg de les mestres sobre la importància del lloc on estan ubicades i la riquesa del seu entorn com a font d’aprenentatge. Aquest títol fa referència metafòrica a la saviesa i el poder més natural d’un espai que traspua aire, terra, aigua i foc…”la saviesa que es genera en relació amb la natura”. El bosc, com un “espai del caminar”, “un espai infinit” on poder buscar i orientar-se; un espai ple de sub-espais.

El punt de partida per a totes les escoles va ser la trobada amb la Carme Colilles, que pertany al grup de remeieres de Llobera, experta en el tema de les herbes. Unes quantes nocions bàsiques i un munt de possibilitats. A partir d’aquí cada escola ha anat dissenyant la seva pròpia trajectòria junt amb els infants i els seu entorn més concret. Volem compartir aquí algunes d’aquestes propostes que ens han fet sentir una mica més respectuosos i coneixedors d’aquest món exterior alhora que ens ha fet més conscient del nostre cos, al que hem de cuidar i estimar.

Les passejades ens han fet descobrir les propietats d’algunes de les herbes remeieres i aromàtiques més comuns de la Comarca: el fonoll, la farigola, el romaní, el timó, la calèndula, el llorer, l’espígol, la marialluïsa,… Alhora, ens han permès despertar allò que ja sabem o que hem aprés en altres llocs i d’altres persones (àvies, mares, tiets,…) integrant de manera sentida i viscuda vells i nous aprenentatges.

Quan una mestra diu que li ha picat una ortiga, corrent el Marc li explica que “la meva mare diu que quan t’ordigues s’ha de posar una barreja de plantes i s’ha de fregar una estona perquè pari de picar”“El Ramon té una bosseta d’herbes a l’escola perquè fa bona olor. Podem  fer les nostres amb les aromàtiques que trobem!”.Doncs per la tos va molt bé el xarop de violetes” i sortim a buscar-les.

Mentre, en una altra escola estan fent uns xarops diferents, un per a la tos productiva i els refredats, i un altre pel mal de coll i l’afonia. Els bafs de llorer també ens ajuden a respirar millor. Un infant s’ha fet una rascada a la pell, ens posem a buscar remeis per internet i trobem… un bàlsam de calèndula, i de seguida identifiquem aquesta flor perquè la tenim a la voreta de l’escola .

”I si convidem als grans a tastar la infusió de marialluïsa?”

D’altres escoles han confeccionat la seva pròpia “farmaciola natural” on posar el macerat de calèndula, el de timó, la tintura de romaní, sabons d’aloe vera i oli pel mal de cap.

Quina millor manera d’anar gaudint d’aquells productes que van més destinats a la cura d’un mateix i dels altres (sense la necessitat de tenir cap mal) que plantejar una sessió amb una infusió de camamilla, bafs d’eucaliptus, massatges amb oli de romaní i banys de sal i bombes aromàtiques per relaxar els peus.

Aquesta aventura ens ha portat a conèixer una mica més el nostre entorn més proper i a practicar una disciplina ancestral que precisa d’un acurat rigor pel que fa al tema de les receptes, les quantitats exactes, els temps d’espera (”40 dies a sol i serena”…), els pots i materials oportuns per conservar convenientment cada preparat i la claredat en les etiquetes, entre altres.

Buscant qui era la metgessa del bosc ens hem anat trobant a nosaltres mateixos en diàleg constant amb la natura que ens envolta, l’anem coneixent i l’anem estimant.

 

 

 

Si cliqueu sobre la imatge podreu veure com ha estat la nostra experiència.

I Fira de la Tecnologia del Solsonès

El dia 30 d’abril es va celebrar la primera fira de la tecnologia del Solsonès a la Sala Polivalent de Solsona. Hi van participar alumnes de Cicle Superior i de 3r d’ESO de les diferents escoles de la comarca: Setelsis, Vinyet, Arrels I, Sant Llorenç de Morunys , la ZER El Solsonès, INS Francesc Ribalta, Arrels II i la UEC.

L’objectiu de la fira era el de fomentar el coneixement de la tecnologia d’una manera lúdica i divertida.

L’activitat va començar amb la xerrada d’en Víctor Grau titulada: Llamps i trons!, on es pretenia apropar els alumnes als temes de l’electricitat i el magnetisme. És Dr. en Ciències Físiques i coordinador del Grup de Recerca Coneixement i Didàctica de la UVic, també és el director i fundador de Phyisics, una empresa de divulgació  científica.

En Victor, amb explicacions amenes i demostracions pràctiques, va fer un recorregut per conceptes bàsics com àtom, electrons, protons, electricitat…, també va nomenar inventors i invents relacionats amb l’electricitat i el magnetisme. Ens va parlar que Alessandro Volta fou l’inventor de la pila, que l’inventor de la bombeta s’atribueix a Thomas Alva Edison, quan realment la va inventar Joseph Wilson Swan. També ens va parlar d’un dels genis més desconeguts, Nikola Tesla, que va néixer el 1856 i  que gràcies als seus invents, al segle XX, la societat, va poder fer progressos importants. D’aquest inventor ens va comentar, entre altres idees, que és l’inventor de la ràdio, tot i que popularment se li dona l’invent a Marconi. Llegir més»

LA MONA I LA PRIMAVERA

Aquest passat dilluns dia 8 d’abril, els nens i nenes de l’escola de Navès ens vam convertir en uns experts pastissers i pastisseres. Amb la Pasqua a tocar, ens vam arremangar, vam  posar mans a la massa i vam experimentar unes sensacions ben dolces tot fent la “nostra mona de Pasqua”.

Sempre que podem, relacionem la mona amb els treballs de plàstica que anem realitzant a l’escola. Un dels treballs que vam fer, va ser la representació, en paper, de l’arribada de la primavera, cadascú ho va fer amb la tècnica que li va venir més de gust aplicar. Fent vincle amb aquest treball, enguany hem volgut representar la primavera tot fent una bonica, acolorida i elegant papallona. Cadascuna de nosaltres va elaborar la seva mona que després ens en vam endur cap a casa.

Per tal de donar-nos algunes idees, els mestres de l’escola ens van ensenyar la mostra, d’una papallona que havien fet ells. La vam fer servir  de model però cadascú la va decorar com va voler i va escollir  quina  combinació li semblava més bona per farcir la mona; crema de cacau, natilla o bé melmelada de maduixa. Llegir més»

OLIMPÍADES LINGÜÍSTIQUES

La colla de cicle superior el passat 3 d’abril vam participar de les olimpíades lingüístiques que van organitzar els alumnes de 2n d’ESO de l’institut Francesc Ribalta.

Després de fer grups on hi havia infants de Setelsis, El Vinyet i la ZER vam anar cap el pati on cada grup va crear una mascota i a continuació vam iniciar una gimcana on a cada prova hi havia una activitat de llengua catalana o llengua castellana: treball de sinònims, de rimes, de paraules planes, agudes i esdrúixoles, d’accents, de lletrejar, de cantar…

Totes aquestes activitats estaven pensades pels alumnes de l’institut i cada grup tenia un acompanyant de 2n d’ESO que anava guiant.

“ Eren proves que et feien pensar “.

“ Les proves estaven ben pensades i organitzades “.

“ No era just que els grups que guanyaven tinguessin: medalla, una gran bossa de xuxes i un diploma; els grups no guanyadors només un diploma “.

“ Llàstima del fred “.

Un bonic matí aprenent llengües tot jugant.

LES TIC A LA ZER

La ZER del Solsonès disposa d’una plataforma a través de la seva pàgina web on s’administra tota la documentació, impresos i tutorials per tal de facilitar la millor gestió de cada centre i de la ZER en general.

La ZER gaudeix també del serveis de G suite a través del Servei Educatiu del Solsonès sota el domini solsoneseducacio.cat. Gràcies a aquest servei tots els alumnes de la ZER poden gaudir de les diferents eines de google personalitzades.

Ara tot just es comença el desenvolupament del Pla Tac de la ZER on hi constaran els objectius que ens plategem en la incorporació i utilització de les TIC a les nostres escoles.
Malgrat trobar-se en elaboració, cada centre realitza experiències variades fomentant l’ús de les TIC entre els seus alumnes: Des de les eines ofimàtiques pel treball ordinari fins a Beebots, aplicacions de robòtica diverses amb tauletes, experiències amb makey-makey, programació amb scratch júnior i scratch, lego wedo,… Recursos cada cop més emprats a les escoles de la ZER on progressivament s’incorpora també la robòtica educativa com una eina més d’aprenentatge.

 

 

 

CREIXEMENT PERSONAL A TRAVÉS DE LES EMOCIONS

Les emocions van canviar el cervell dels mamífers fa cosa de 200 milions d’anys . Tot just 140 milions d’anys després,  el cervell dels primats va desenvolupar el neocòrtex, l’escorça cerebral moderna , això és el control i la raó. Totes dues raó i emoció formen part de la ment humana i són el motor del nostre comportament. Intel·ligència emocional és la capacitat de gestionar aquestes emocions utilitzant la raó. No podem deixar d’educar  un aspecte tan important de la nostra essència com a espècie. Això ens fa diferents, especials i ens omple d’una gran responsabilitat envers els nostres iguals i tot allò que ens envolta.

Amb la intenció d’educar la nostra intel·ligència emocional  hem engegat aquest curs un treball sistemàtic, curós i respectuós  de les emocions . Els nostres alumnes s’entrenaran per tal d’adquirir habilitats pràctiques sobre l’autoconsciència, l’autoregulació la motivació l’empatia i les destreses socials . Vídeos, contes, diaris d’emocions, mímica, teatre, assemblees, dinàmiques de grup,…formen part del catàleg d’activitats pensades per animar-los a fer créixer i madurar  aquesta intel·ligència. Llegir més»

EXTRAESCOLARS D’ESQUÍ A LA COMA

L’escola de La Coma finalitza una nova temporada d’esquí. Això ha estat gràcies a la col·laboració de la Diputació de Lleida.
Finalitza la vuitena temporada d’esquí pels nens i nenes de l’escola de La Coma.Tots els dimecres lectius aprofitant la tarda  lliurs de la ZER del Solsonès han pujat a fer classes d’esquí a l’estació del municipi, al Port del Comte. És una activitat que ens agrada molt; és una estona que compartim les famílies i els alumnes. Vuit anys que  s’ha comptat amb l’ajut de la Diputació de Lleida. I aquest any ens han regalat uns bufs ben xulos.
Gràcies i esperem retrobar-nos tots i totes l’any vinent.
Pares i mares d’alumnes de La Coma