CANVIEM LA MONA PER LES XIRUQUES!

Aquest any, per segona vegada, la Covid-19 no ens ha permès realitzar la mona a l’escola tal i com és tradició. És per això, que enguany vam decidir fer un canvi d’activitat ja que no ens volíem quedar de braços plegats.

Així doncs, el passat 26 de març, aprofitant que era l’últim dia abans de vacances, amb l’alumnat de primària vam agafar les motxilles i les xiruques i vam decidir fer una excursió.

De bon matí les famílies van deixar els nens i nenes a Cal Soldevila, lloc on va començar la sortida. Des d’allà, vam pujar fins a l’església de Sant Miquel de Sorba, un temple preromànic dalt d’un turó, que està envoltat per les restes d’un poblat iber del qual es creu que va ser habitat des del segle V aC. Allà vam poder observar les restes del que havia estat un dipòsit i les restes de diferents sitges i d’algun tros de mur.

Va ser fascinant, pensar que en aquell mateix lloc on érem nosaltres hi havia viscut homes i dones d’un poblat iber.  És per això, que durant un estona vam estar fent d’arqueòlegs i arqueòlogues, investigant per la zona del poblat. A més d’un/a li va semblar trobar algun tros de ceràmica!

Aquesta visita ens va anar molt bé per acabar d’aprofundir coneixements, ja que a medi social  estem treballant les diferents etapes, des de la prehistòria fins a l’edat mitjana.

Després de visitar el poblat iber, vam baixar caminant fins a Sorba, on ens esperava el Mossèn Antoni que estava preparat per explicar-nos un munt de coses interessants sobre l’església de Santa Maria de Sorba i sobre el Martyrium de Sant Eudald.

Algunes de les coses que ens va dir el Mossèn va ser que el Martyrium és l’església més petita que està en més bon estat d’Espanya. També ens va explicar els enfrontaments entre els cristians de l’època i els romans, motiu pel qual van matar Sant Eudald i el van enterrar al Martyrium. Tal i com ens va explicar Mossèn Antoni, fa poc es van endur les restes de Sant Eudald, per fer-li un tractament per a què es conservin millor i seran retornades al seu lloc el dia 11 de maig, dia en què es celebra Sant Eudald.

Estem molt agraïts i agraïdes de tot el què ens va explicar Mossèn Antoni, ja que vam aprendre un munt de coses noves.

Per acabar el matí, vam carregar-nos les motxilles a l’esquena i vam enfilar camí cap a l’escola, tot parlant amb les companys, companyes i amb les mestres, compartint històries, gaudint de la natura i del magnífic temps de primavera que ens va fer durant tot el dia.