SORTIDA AL PLA D’ABELLA

El dijous 27 de maig, els infants d’educació infantil de l’escola Aiguadora van fer una sortida a casa de l’Isidre de P4, al Pla d’Abella. Van gaudir d’un fantàstic dia d’adquisició de nous aprenentatges i contacte amb la natura.

Al matí van poder visitar les instal·lacions on elaboren el mató, van veure quins eren els ingredients per fer-lo, el procediment a seguir i cada infant es va fer un petit mató que van deixar a la nevera. A continuació, també van poder veure el rebost on hi pengen l’embotit elaborat.

Després cada alumne/a es va menjar l’esmorzar que portava de casa però ta

mbé van poder tastar un assortit d’embotits fets al Pla d’Abella.

Seguidament van passejar per diferents indrets de la granja i van veure diferents animals: gallines, ànecs, oques, cabres, bocs i porcs.

Després de jugar una estona i gaudir de l’entorn ja va ser hora de dinar i l’alumnat ho va poder fer al propi restaurant de la casa.

A la tarda van caminar fins a la masia on tenen la granja d’ovelles i marrans. Allà van poder veure com se’ls dóna el menjar, van poder fer-ho ells i elles i també van veure el lloc on les ovelles pareixen els xais.

Una vegada feta aquesta visita, van tornar cap a la casa d’agroturism

e i allà van veure les instal·lacions per munyir les cabres i veure com es feia.

Abans de marxar es van menjar un gelat i finalment totes les nenes i els nens van poder endur-se el petit mató que havien fet al matí i també un iogurt i un flam de mató.

Va ser un dia molt bonic de convivència, gaudi i nous coneixements. Des de l’escola volem mostrar el gran agraïment a l’Isidre i la Montse per obrir-nos les portes de casa seva i mostrar-nos la seva tasca diària. Moltes gràcies!