QUÈ FARÍEM SENSE LES ABELLES?

El passat dijous dia 20 de maig vam rebre una visita molt especial a l’escola. Estàvem tot l’alumnat de primària i infantil asseguts al pati, quan de sobte va aparèixer una persona vestida d’una manera molt estranya! La vam mirar de dalt a baix i semblava un astronauta!

Quan es va apropar i es va treure el casc, ens vam endur una bona sorpresa, era el Jordi, el pare de l’Ona! Ens va explicar que el dia 20 de maig era el dia mundial de les abelles i venia vestit d’apicultor per explicar-nos algunes curiositats sobre aquest món tan interessant.

Per una banda ens va anomenar els productes que podem obtenir de les abelles, com per exemple la mel, el pol·len i la gelea reial, entre d’altres. També vam aprendre que un rusc pot tenir entre  30.000 i 40.000 abelles. No totes les abelles son iguals, sinó que n’hi trobem de diferents tipus: l’abella reina, les abelles obreres i els abellots. Tot i la gran quantitat d’abelles que formen un rusc, només una d’elles és la reina. Pot passar que el rusc augmenti molt de mida i quan això succeeix, l’abella reina se’n va amb el 60% de les obreres a un altre lloc. Això fa que sorgeixi la necessitat de crear una nova abella reina per al rusc que es queda.

Per a decidir si una abella serà reina o obrera l’única cosa que canvia és l’alimentació que se’ls dona quan son larves. Si han de ser abelles obreres, se’ls dona pol·len, nèctar o mel, en canvi per a l’abella reina, se l’alimenta amb gelea reial, això farà que aquesta desenvolupi el sistema reproductor, ja que és la única que pot pondre ous.

Vam saber que un dels principals enemics de les abelles és l’ésser humà, així que entre tots vam prendre consciència de la importància de tenir cura d’aquests insectes!

Per acabar, el Jordi ens va portat un detallet per a tothom, una bonica espelma feta amb cera d’abelles! Ens va agradar molt!

Vam estar molt agraïts i agraïdes de tots el que ens ensenyar el pare de l’Ona!

Sabíeu que les abelles pol·linitzen una tercera part dels aliments que consumim?