Sortida Can Joval Escola Aiguadora

El dijous 3 de juny, l’alumnat de l’escola Aiguadora va fer una sortida a la casa de colònies Can Joval, una masia típica catalana del segle XII en el terme municipal de Clariana de Cardener. Enguany, en aquesta casa és on s’havia de fer l’estada de colònies però, malgrat la situació de pandèmia, es va decidir fer-hi només una sortida d’un dia.

Una vegada a la casa, l’alumnat va mantenir els dos grups bombolla de la mateixa manera que es fa a l’escola, és a dir, el grup d’infantil i el grup de primària.

El grup de petits van fer l’activitat “El bosc màgic”. Primer, el follet Lolo va enviar un conte als infants on explicava els secrets de tots els éssers màgics del bosc. Després de l’explicació del conte, l’alumnat va esmorzar i seguidament van anar a fer una passejada pel bosc per anar descobrint i trobant els elements dels quals parlava el follet i anar coneixent una mica la seva essència.  A la tarda, van poder conèixer diferents plantes i se’n van poder fer una bosseta d’olor.

Alhora, el grup dels grans van realitzar l’activitat “El misteri del críptex”. Primer l’alumnat va haver de desxifrar tot de missatges per saber on havien d’anar i què havien de descobrir. A continuació, van realitzar una gimcana d’enigmes pel bosc. A la tarda, van fer l’activitat d’obrir el críptex.

Va ser una jornada molt agradable i lúdica en la qual alumnat i professorat van poder compartir bons moments de gaudi i d’aprenentatge.