L’ENTORN DE LES NOSTRES ESCOLES, TOT UN PROJECTE!

La nostra comarca ens permet gaudir d’un entorn ple de natura, de vida intensa i engrescadora.I en aquest entorn,estan ubicades les escoles de la Zona Escolar Rural, la nostra ZER. En ell aconseguim experiències d’observació, d’experimentació, de contacte, per tal d’afavorir la comprensió del món que ens envolta.

És en aquest context on hem iniciat un nou projecte, que vol convertir l’entorn proper a l’escola i a la ZER,en una aula exterior, un espai de coneixement i aprenentatge, com a recurs integrat en les activitats escolars. Així vinculem el que és més familiar per l’alumnat amb l’activitat diària de l’escola.

A l’escola aprofitem una amplia i important mostra de recursos, en relació a tots els àmbits d’aprenentatge: hort escolar,jardí de plantes aromàtiques i medicinals, el relleu, la hidrografia,la botànica, l’economia, els elements històrics i monumentals, el reciclatge, la reutilització, etc. Els recursos didàctics que ens ofereix la nostra comarca.

Aquests recursos ens ofereix una gran oportunitat educativa, amb activitats que treball en els hàbits, els valors, la cooperació i autonomia personal, les competències bàsiques i les capacitats de manera transversal des de l’Educació Ambiental.

A més a més, partim de la pràctica i de la vivència que permeten als alumnes fer aprenentatges als espais exteriors, en contacte amb la natura i a l’aire lliure, afavorim el desenvolupament integral i el benestar personal de l’alumnat.

És una eina pedagògica que ens permet treballar des de l’Educació Infantil fins a Primària. És un projecte amb el que la nostra ZER  mostra el seu arrelament al territori i el seu compromís amb ell, dues de les raons de ser de la mateixa ZER.