FIRA DE STA. LLÚCIA 2018

Els dies 7, 8 i 9 de desembre  es va celebrar la tradicional fira de Sta. Llúcia de Navès. Es tracta d’una fira centenària que s’ha adaptat als temps de generació en generació.  Antigament era una fira on s’aprofitava per fer tractes, la gent parlava amb persones que feia molt de temps que no veien, compraven els primers torrons, es distreien,… Per a fer aquests activitats,  la gent havia de matinar, es trobava en colles i anaven caminant i fent xerinola cap a la fira.  El temps ha passat i ens hem modernitzat, avui en dia, ja no tenim la necessitat de trobar-nos tant matí ni de desplaçar-nos a peu.

La fira no ha perdut aquell encant que tenia i encara és motiu de trobada per a la gent de la comarca i de les comarques veïnes. La il·lusió, l’esforç i el treball de tothom permet que la fira tiri endavant. És una fira de caire artesanal, amb demostració de treballs artesans, exposicions d’articles relacionats amb el món rural, venda de productes nadalencs, concursos, espectacles i altres activitats.

Un dels elements que hi ha al poble és l’escola, i aquesta participa i dinamitza part de la vida que el poble genera. Com en les altres edicions ha participat en una de les exposicions que s’han dut a terme, es tracta de l’exposició de manualitats fetes pels alumnes de l’escola. Els treballs que s’han exposat han estat:

• Una manualitat de Nadal: una estrella per a penjar feta amb pals de fusta, pintada i decorada amb colors nadalencs.
  • Una manualitat de carnaval: Un photocall i uns complements “carnavalerus” per a fer-nos les fotos.
  • Treballs realitzats a l’entorn de Miró: reproduccions d’obres seves i murals.
  • Treball de Sant Jordi: Un drac fet amb un got,  feltre i goma eva en el qual s’hi poden posar llapis, bolis…
  • Imatges de la Mona de Pasqua que vam elaborar el curs passat, relacionat amb el treball de Miró.
  • Tapes d’àlbums amb temàtiques relacionades amb les èpoques en que es van elaborar.
  • La tardor. Hem exposat dos treballs, un relacionat amb la temàtica dels bolets i que vam presentar al concurs de la Fira del Bolet de Solsona; i un altre titulat: “Donem vida a les plantes”, treball fet amb fulles naturals que representaven animals.
  • Un autoretrat de cada nen/-a amb la seva corresponent descripció.
  • Mandales, titulades “art efímer”, mandales fetes amb els elements naturals de l’entorn de l’escola.
  • Dibuixos del projecte: “La metgessa del bosc” , dibuixos de plantes que curen i que es troben a l’entorn de l’escola
  • Retrat aplicant la tècnica del pintor Arcimboldo. Es van utilitzar imatges de fruites i verdures de la tardor i amb aquests elements han representat una cara.

Durant tot el matí de diumenge, els visitants a la fira vam poden gaudir d’aquesta i de les altres exposicions: col·lecció de ganivets, exposició de rellotges de fusta, manualitats i patchwork, vestits de núvia d’abans, motos clàssiques… També vam poder gaudir de bitlles catalanes, demostració sobre terra de cotxes de radio control, de pallassos… I evidentment del munt de paradetes on es podien adquirir productes diversos.

La fira va tenir un nombrós públic de visitants en un dia assolellat, però fresquet.