L’ESCOLA DE LLOBERA VIATJA A MÈXIC

ELS “MUERTITOS” ARRIBEN A LLOBERA

Durant el mes de novembre d’aquest curs, a l’escola de Llobera hem celebrat la festa dels “muertitos”, que és una festa que es celebra a Mèxic.

Vam celebrar aquesta festa perquè a l’escola estem fent la volta al món i un dels llocs per conèixer ha estat Mèxic. També ens ho van proposar per treballar el tema de “la mort” des d’una mirada diferent de la que tenim aquí.

Tot va començar una tarda que la Marta ens va explicar com era aquesta celebració, per què la feien i ho va fer amb un munt d’objectes mexicans i vestida una mica mexicana, es va posar un “huipil”. També ens van ensenyar unes fotografies de “catrines” que són les calaveres elegants vestides com si fossin dames. L’Ana ens va preparar crispetes per mirar un curtmetratge d’uns esquelets.

Hem après que a Mèxic es celebra aquesta festa per recordar als seus familiars o amics que ja han mort. També estan tristos, és clar, però intenten pensar en les coses positives i boniques d’aquella persona i celebrar, amb alegria, que la van conèixer.

Per això fan una “ofrenda” i hi posen fotografies seves, el menjar que més li agradava, espelmes, flors i tot de coses relacionades amb la persona.

Nosaltres a l’escola també vam fer una “ofrenda” i hi vam posar les fotografies dels nostres “muertitos”. Al recordar-los,  alguns nens ens vam posar tristos, però ens va agradar estar pensant en ells i sobretot compartir-ho amb els companys i mestres de l’escola.

A l’escola vam fer màscares de catrines, i ens les vam posar el dia de la festa. Van quedar unes calaveres ben decorades i acolorides, fins i tot amb flors, o sigui, les catrines  més boniques del món. Tots vam quedar molt  satisfets amb les nostres mascares de calavera.

El darrer dia de novembre vam fer una festa per acabar aquest projecte. Ens vam vestir amb roba de Mèxic i vamballar i cantar per acomiadar-nos dels nostres “muertitos”.

Quan els pares van venir van quedar bocabadats i vam poder fer alguns balls tots junts. Ells també havien participat d’aquesta festa!

No en coneixíem res i ho hem trobat molt interessant i divertit.

¡Viva México y viva Llobera!

Alumnes de l’Escola de Llobera.