“A3 d’orquestra” a la ZER

Els passats 7 i 21 de març, les escoles de la ZER vam gaudir de l’espectacle “A3 d’orquestra” a càrrec dels músics de l’Orquestra Julià Carbonell de les Terres de Lleida.

Al llarg de 45 minuts, vam gaudir de diverses peces de música clàssica de Haydn, Brahms, Mozart… cançons populars catalanes i també de la BSO de Pirates del Carib.

També vam conèixer a fons tres instruments de l’orquestra: el violí, la trompa i el fagot. Els vam veure, sentir el seu so, el timbre, la tessitura, de la família d’instruments a la qual pertanyen, com es toquen i com es fa perquè sonin.

Les peces musicals s’anaven intercalant amb un petit espectacle on s’explicava el funcionament de la música: qualitats del so, les notes, l’escala de Do… amb diferents atrezzos que feien que tot l’espectacle fos un conjunt sonor i visual molt atractiu per tot el públic.

Va ser una experiència molt maca i gratificant, ja que no sempre podem gaudir de la música propera i en directe.

Volem agrair la predisposició de la OJC a venir a les nostres escoles i molt especialment a la Núria (violí), el Julio (trompa) i el Ramon (fagot).

Si voleu gaudir de les fotos i vídeos de l’espectacle, podeu clicar el següent enllaç: