8 de març. Dia internacional de les Dones

El Dia Internacional de les Dones o Dia de la Dona Treballadora se celebra el 8 de març de cada any.  Aquest dia commemora la lluita de les dones per la seva participació, juntament amb els homes, en l’àmbit laboral, i per tant pel dret a la independència econòmica.
Dins d’aquest marc,  les escoles apostem per la coeducació com una eina clau per acabar amb la discriminació per sexe i per a erradicar la violència de gènere.

L’empresa no és menor i cal iniciativa, rigor i perseverança. En aquest sentit, les escoles hem d’impulsar la coeducació des de diferents àmbits: des de la revisió dels textos i materials que es treballen a l’aula, la incorporació del saber de les dones al currículum, l’ús del llenguatge inclusiu, la inclusió de la perspectiva de gènere en l’orientació professional i educativa, la formació del professorat en igualtat, entre d’altres, fins a l’organització i adaptació dels centres educatius en la pràctica diària tenint en compte criteris d’igualtat.

Aquest any desenvolupem el projecte Coeduca’t. Un projecte ambiciós a nivell de comarca que engloba bona part dels centres educatius.
Entre les moltes tasques que s’estan duen a terme, destaca l’elaboració de plafons sobre dones rellevants dels darrers 100 anys. Dones, sovint “ocultes”, que han estat clau, a diferents àmbits, en el progrés de la societat.
Amb la campanya  “Les dones hi som – i sempre hi hem estat- ” es vol donar a conèixer el paper tan important d’aquestes dones i alhora presentar el treball dut a cada centre en el marc de la coeducació.

Durant tot el mes es podran visualitzar en forma de plafons als aparadors de Solsona, a la biblioteca, a l’Ajuntament i al Consell Comarcal

No us ho perdeu!

La ZER hi participa ben activament i cada escola desenvolupa el seu treball a partir del personatge escollit. En aquest vídeo en teniu una mostra.
En el cas concret de la nostra escola, l’escola de Lladurs, hem treballat al voltant d’un personatge ben especial: La Katherine Johnson. Personatge que ha captivat els alumnes des del primer moment.
La nostra escola s’ha convertit en una autèntica redacció d’articles i notícies. Els alumnes repartits en petits equips de redacció han anat elaborant les diferents publicacions, totes al voltant de temes que sorgeixen del personatge escollit: biografies, notícies d’actualitat, reportatges, crítiques, entrevistes, teatres, manualitats i passatemps.
Els més petits de l’escola han teatralitzat magníficament un petit conte inventat sobre la Katherine Johnson i l’hem enregistrat en vídeo per a què el pugueu gaudir totes i tots.
Per tal de poder recollir les

diferents tasques realitzades s’ha creat un bloc, on els alumnes aniran publicant les seves aportacions.

Ens agradarà que el visiteu: https://katherinejohnson-lladurs.tumblr.com

Us animem a que volteu pels aparadors, llegiu els plafons, mireu la informació en els QR i descobriu quina bona feina s’està duen a terme.

“Només si eduquem en la igualtat la podrem fer realitat”

Escola de Lladurs – ZER el Solsonès