Diari del Delta

Del 18 al 22 d’octubre, els alumnes de CS de la ZER, vam anar al CdA del Delta del Ebre. A les 8:30 del matí ja estàvem a l’estació d’autobusos! Quan va arribar l’ autobús vam deixar les maletes i… cap cap al Delta. Un cop allà vam anar a l’alberg, ens vam instal·lar i cap al menjador a què els professors del CdA ens expliquessin tot!.

El primer dia vam fer un joc per conèixer una mica mes de Sant Carles de la Ràpita. Per fer el joc vam haver de fer grups. El joc tractava d’anar a la plaça on et deia la fitxa i respondre les preguntes que hi havia al paper. Una vegada completat tot, havíem d’anar a la plaça del Coc. Allà, si teníem bé les preguntes, podíem obrir la combinació d’un cofre. A hi havia una part d’un trencaclosques que calia muntar.

Un cop muntat, vam anar a fer un pícnic per dinar a un parc al costat del port.

En acabar, vam anar a la llotja per veure la subhasta del peix. allà els que tenien bars, restaurants, botigues… tenien un comandament i anaven comprant allò que els interessava. Alguns pescadors que portaven el peix ens van donar estrelles de mar i algun peix. En acabar la ruta per la llotja, vam tornar cap a l’alberg.

el segon dia tocava anar a les muscleres un lloc on s’hi cultiva els musclos pel comerç. Vam començar el dia anant amb barca i vam recórrer les muscleres. Allà, vam fer unes proves per analitzar per què l’aigua del Delta era de color verd. Vam analitzar la fondària, la claredat de l’aigua, i també en vam agafar mostres per analitzar més tard. Quan vam arribar, vam analitzar les mostres amb el microscopi i vam poder observar el plàncton.

Vam entendre per què al Delta s’hi cultiven molts musclos, l’aigua és molt rica en fitoplàncton i zooplàncton.

El tercer dia, havíem de fer una ruta pels camps d’arròs i observar els ocells migratoris. Vam agafar la “bici” i a pedalejar!

En haver travessat la Ràpita, vam agafar camí cap als camps d’arròs. Després d’haver fet un llarg camí, vam parar a esmorzar i a observar ocells. Amb els binocles i els telescopis vam apreciar els detalls de molts ocells, com el Bernat pescaire, els Flamencs, les Arpelles…

En acabar, vam tornar a engegar cap al centre de recuperació d’aus Plegadís, allà vam dinar i jugar. Després va arribar en Cristian, un ornitòleg que ens va ensenyar a anellar ocells, per què ho feien, com es capturaven…

Vam anellar i després alliberar, moltíssims ocells. En acabar l’anellament d’ocells, vam anar a veure els tipus de mussols que estaven en recuperació, hi havia: Ducs, Òlibes, Mussols Banyuts…

Després calia retornar.  A l’entrar a la Ràpita vam fer un tram de carretera i una llarga pujada, però després de molt cansament vam arribar a l’alberg!

Al vespre, vam anar a comprar per la disco: amb 10 euros, havíem de comprar uns quants productes de la categoria que havia tocat a cada grup, però amb unes condicions, bona qualitat, bon preu i que tothom en pogués menjar; a més a més calia tornar canvi.

Després de comprar, ens vam anar a dutxar i a a arreglar per la “disco”. I després de sopar havia arribat el moment de la “discoDelta“, vam ballar, cantar, saltar…

Després de la festa ens en vam anar a descansar i a parlar una estona a les habitacions perquè demà ens esperava un munt de feina!

L’últim dia vam anar a la Torreta. Ens van explicar que hauríem de fer. Vam anar per grups, orientant-nos amb la brúixola i amb unes instruccions. Ens van ensenyar com assenyalar els graus a la brúixola i vam fer camí.

A dalt a la Torreta, vam descansar i esmorzar. En acabar, vam fer un resum de tot el que havíem aprés. Vam fer fotos de grup i vam observar les meravelloses vistes del Delta.

Vam baixar de la Torreta tots junts i vam anar cap a l’alberg. Allà ens vam acomiadar dels monitors, l’Edu i el Pau. Vam anar a dinar i en acabar vam agafar les maletes i les vam carregar al autobús.

En arribar a Solsona ens vam retrobar amb les famílies i vam anar a descansar. Havíen estat 4 dies molt intensos.