Qui som

La ZER PLAURCÉN es va constituir l’any 1994. Actualment, la nostra ZER està formada per 2 escoles: l’escola “El Roser” del Poal i l’escola  “El timó” de Sidamon, situades al centre del Pla d’Urgell (d’aquí el seu nom que vol dir Pla d’Urgell centre).  La nostra ZER és petita i ben comunicada, de Sidamon a Poal només hi ha 10 Km.  La seu de la ZER és l’escola “El Roser” del Poal.

L’objectiu principal, era i continua sent, oferir una escola de qualitat amb els mateixos recursos que una escola gran. Som dues escoles de característiques ben diferents però amb un repte comú: la qualitat de l’ensenyament.

Disposem de mestres itinerants per cobrir les especialitats i el treball en equip del professorat ens enriqueix professionalment i ens ajuda a millorar la tasca docent.

L’Escola Rural, l’escola de les tres “P”: Petita, de Poble i Pública, és una escola arrelada al territori  i que dóna vida al municipi. A vegades n’és el pal de paller i /o dinamitzadora d’una part de la vida del poble ja que aglutina activitats, persones i és motiu de trobada i aprenentatge.

El treball a l’aula amb grups reduïts ens ajuda a atendre la diversitat  amb un ensenyament més personalitzat.

Utilitzem diferents metodologies amb la finalitat de proporcionar a tots els alumnes els elements necessaris que els permetin l’adquisició de les competències bàsiques, desenvolupar les seves capacitats i assolir l’èxit escolar.

A tot això cal afegir el bon clima de convivència i de col·laboració, que es genera entre famílies i professorat, en centres petits com els nostres. Tot plegat contribueix a fer de l’escola rural una gran escola, amb una gran capacitat d’integració i cohesió social.