“Jugant i Aprenent”: La Gammificació a l’Aula d’Infantil 3 Anys

L’educació ha avançat considerablement des dels dies en què els llibres de text i les lliçons magistrals dominaven l’aula. Sabem, pels estudis publicats en neurociència, de  la importància de l’aprenentatge interactiu i vivencial, especialment en les primeres etapes del desenvolupament infantil perquè és el que perdura. Com diu Francisco Mora: “Sense emoció no hi ha raó”.

Una de les metodologies més efectives per fomentar aquest tipus d’aprenentatge és la gammificació. El joc és una activitat natural del nen i s’ha convertit en una eina valuosa, transformant el procés d’ensenyament-aprenentatge en una experiència divertida i enriquidora.

Els micos, encara no saben llegir però sí que saben reconèixer el seu nom i després de treballar-lo a classe ho hem comprovat amb el “Joc de les cadires” i jugant a trobar el globus per la classe identificant el seu nom.

Montse Canela

Tutora I3

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>