Projecte Rius

Els nens i nenes de cicle superior de l’escola Cingle Roig de Vilaplana, han participat un any més al Projecte Rius.

El Projecte Rius és una iniciativa de l’Associació Hàbitats que neix l’any 1997 amb l’objectiu d’estimular la participació activa de la societat en la conservació i millora dels rius. Fomenta l’apropament de les persones al medi i permet conèixer les característiques dels ecosistemes fluvials, la biodiversitat, els  valors ecològics i socioculturals, així com identificar els problemes que els afecten i reflexionar sobre com pal·liar-los.

El Projecte Rius està obert a la participació de tota la població i compta amb grups de tota mena: centre escolars, entitats, empreses, administracions, famílies, grups d’amics…

Participar-hi és totalment voluntari i és l’organització del projecte, qui s ’encarrega de proporcionar  les eines necessàries per poder recollir les dades correctament i fer-ne un bon ús dels valors obtinguts.

Ens ha agradat molt l’experiència i és per aquest motiu que ho volem compartir amb tots vosaltres.

Abans d’acomiadar-nos, us volem fer saber que no hem observat variacions significatives respecte a la qualitat de l’aigua i de l’entorn del riu mesurats durant els darrers anys. Però sí que podem destacar que, en aquesta ocasió, hem observat menys brutícia i contaminació a la zona on hem realitzat la inspecció.

Ja tenim ganes que arribi la primavera per tornar a participar en aquest projecte tan enriquidor! US MANTINDREM INFORMATS! I RECORDEU! CUIDAR L’ENTORN DEL RIU ÉS FEINA DE TOTS NOSALTRES!!